GRIFFIN SELECTA 3i1???????????

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MakePeace
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 243
M

MakePeace

Har någon denna sadel och kan berätta hur den är?

Ska beställa den från hööks (gå in på deras sida och titta på den)
men vill gärna veta vad andra tycker om den.. Skriv gärna vad ni har den på för hästar också.

-----> till er som inte vet vad det är för sadel så är vulsterna utbytbara, så man gör om den till dressyr, hopp eller allroundsadel.
Väldigt nimt, hoppas den är bra i övrigt..

Sv: GRIFFIN SELECTA 3i1???????????

är det ingen som vet??? jag är också lite intresserad av den... ;)

Jag skulle nog inte skicka efter en syntetsadel utan att ha provat den på hästen, men det är ju min uppfattning. :crazy:

Därför att det är väldigt lätt att förstöra ryggen på en häst om sadeln inte ligger bra!!! Så jag skulle inte skicka efter en sadel alls.

Har bara hört skit om den. Vulstrena låser sig efter ett tag. Hände en bekant till mig, hon bytte inte vulster på 5 dagar och sen gick dom inte att byta. Hon hade haft sadeln i 1½ månad. Kanske funkar om man byter varje dag,men det ska tydligen vara ganska omständigt (Thorowgood gör att det ser lätt ut, men man måste ta i som saaaaatan.)

Har du provat någon Griffin sadel överhuvudtaget? Ta ut en sadelutprovare istället. Bara för att Höökspersonalen säger att den passar alla typer avc hästar (man ska ju ange om man har kallblod, varmblod eller halvblod i beställlningen) men alla kallblod ser definitivt inte likadana ut i ryggen. Håll inte på att experimentera med sadlar, det är bara din häst som kommer lida för det och du kommer ångra dig som fan.

Jo det e sant. Ville ju ha den för att det är en väldigt bra lösning när man rider väldigt omväxlat..

Diabolical_Kitten skrev:
Har bara hört skit om den. Vulstrena låser sig efter ett tag. Hände en bekant till mig, hon bytte inte vulster på 5 dagar och sen gick dom inte att byta. Hon hade haft sadeln i 1½ månad. Kanske funkar om man byter varje dag,men det ska tydligen vara ganska omständigt (Thorowgood gör att det ser lätt ut, men man måste ta i som saaaaatan.)

Förstår inte riktigt.. Vad var det som gjorde att vulsterna inte gick att byta??

De fästes ju med tryckknappar och kardborre..

Har annars bara hört positiva saker om grifins syntetssadlar.. :confused:

hur ska man få en sadel som passar då? man måste ju prova den....

Whatahotgirl skrev:
hur ska man få en sadel som passar då? man måste ju prova den....

Ta ut en sadelutprovare!!
Då får du prova sadlar, det är synd att köpa en som kanske inte passar. jag skulle förövrigt aldrig köpa en sådan sadel, men det är min åsikt.

men som sakt ta ut en sadelutprovare

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 499
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
788
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka