Grimma för ouppfostrade hästar hmmmmmmmmm???!!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Arapaloosa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 7 186
Är helt och fullt beredd att hålla med... Var man så kunnig när man var 14 o glömde bort det med tiden man blev äldre tro??? :confused:
:rofl:

jag var ju ganska så kunnig själv i den åldern... Tappar man den kunskapen med åldern tro???

Jag tror man gör det faktiskt! ;)

När jag var 14 så var jag VÄLDSBÄST på att rida. Däremot var hästarna dumma rätt ofta, men det var ju dem det var fel på och inte mig ju :love:

Sen visste jag allt och allt var enkelt också och jag hade alltid rätt och gjorde alltid rätt med. :devil:

Nu är jag 26 och börjar helt ärligt fundera på om jag lider av allvarlig degenerering för jag kan banne mig inte rida, och det är en massa saker jag borde kunna som jag inte kan ett skvatt om och ju mer jag lär mig dessto mer är det kvar att lära sig. Och hästarna gör plötsligt inga fel alls men jävlar vad JAG gör fel. :D

Så, jag tror man tappar både kunskap och förmåga på vägen.

Vi får trösta oss med att HÄSTARNA verkar tycka vi är bättre när vi är okunniga, klantiga och inte kan rida. Iaf mina tycker jag är oändligt mycket trevligare att knata runt med nu när jag inte kan nånting och har en massa att lära än när jag kunde allt. Av någon myyyystisk anledning så är de lättare att hantera, lättare att rida (förlåt, åka på) och går i bättre form och utför plötsligt mycket mer rörelser numera. De tycker väl synd om mig :devil:

Håller med er delvis.. men visst ligger det nåt i det hon säger. Det är bättre att träna hästen så den lär sig att sköta sig än att köpa en massa skarpa redskap för att kunna kontrollera den. :)

sluta nedvärdera folk beroende på ålder..
om man läser och tar till sig den kunskapen hon har som säkert är under 20 år, så ser man att här har vi en framtidsryttare som inte löser sina problem med skarpa bett och spö och inspänningstyglar mm. utan genom att lyssna och lära hästspråk, samt ha en naturlig pondus. (få förunnat, jag måste alltid kämpa mig till den)

hade jag varit sån när jag var fjorton, istället för att lyssna på alla gammeldags "ge hästen ett rapp när den vägrar tränare" hade jag inte haft dåligt samvete idag.
och i dagstorp rf med 600 aktiva tävlingsryttare gällde den metoden, så jag borde inte ha dåligt samvete ensam. troligtvis är de flesta kvar i den inställningen.

i övrigt undrar jag vad denna wondergrimma är för nåt. nån som har en länk?

/j

Och om du läser hennes andra inlägg här på forumet så slutade det med att hon fick hjärnskakning och ponnyn är skadad. :angel:

hm....jag har oxå fått hjärnskakning :) när jag var 10 och föll av på en sten.

hon kanske är omogen och tror att hon kan mycket, men det är fel att här göra skoj av henne. ignorera henne istället för att göra henne ledsen, pliis. hon har ett gott hjärta verkar det som, och hon skadar väl inga hästar med det?

jaja, kramar , men bara idag/jenny

Sv: Grimma för ouppfostrade hästar hmmmmmmmmm???!!!!

Haha, vilket jävla jidder. Inte fan slutar problemen för att grimman är specialsydd.

Sv: Grimma för ouppfostrade hästar hmmmmmmmmm???!!!!

Och som inte läser datumet då inlägget las in :rofl:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 029
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 692
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 826
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag hade behövt lite idéer så jag vet vad jag ska föreslå när jag åker på återbesök igen nästa vecka. Har en häst som voltade i hagen...
Svar
14
· Visningar
2 300
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka