Grimma i transport?

Sv: Grimma i transport?

*KL*

Jag använder numera lädergrimma i transporten, varför, tja pga av att rekomendationen är så. Jag har ingen erfarenhet av att det ena eller andra går sönder fortare eller på ett bättre sätt.
Har bara haft fodrade nylongrimmor förut och dom har gått sönder i beslagen utan att lämnat ettt märke på hästen ifråga, men jag har som sagt inte haft en lädergrimma i samma situation så jag har inget att jämföra med.

Hos mig har läder och nylongrimmor gått sönder ungefär lika ofta. Om en häst slitit sig bakåt så har jag aldrig varit med om att en grimma har hållit, oavsett sort. Antar att det är för att jag aldrig köper av särkilt bra kvalité :angel:

Jag har iaf "hag-grimmor" på om vi inte ska någon speciell stans. Lädergrimmor vid tävling.

*KL*

Jag har en lädergrimma med "panikhake" på sidan av nackstycket vis transportering. Min häst är lugn som en filbunke så hade nog kunnat ha vad som, aldrig gjort säönder en grimma eller liknande, men jag fick denna grimman och ideen verkar ju bra. Händer det något så kvittar det hur mycket fil hästen har i bunken ^^

Ja alltid lädergrimma. Helt enkelt för att läder inte bränner om hästen skulle kasta sig eller nåt liknande. Nylon bränner något hemskt.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
396
Senast: Oknytt
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 898
Senast: Görel
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 156
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?