Grimma på tävlingar..

Sv: Grimma på tävlingar..

Precis min åsikt....
Binder upp hästen/ponnyn gör man i GRIMMA......
Men tyvärr så är det nästan helt omöjligt att "nå" dessa personer som inte gör det...
 
Sv: Grimma på tävlingar..

Jo, visst finns det folk md knäppa ideer... Själv så sätter jag aldrig fast min häst utanför trasporten.... Kan inte hästen stå stilla får man ju hålla i den... och annars så står den ju där dn ska... Man kan inte binda upp en häst i trailern väl.... Mycket dumt har man väl gjort med jag är glad att man slipper se skiten på ponnytävlingar.... hihi...
Fast jag skulle verkligen vilja veta om det är ok att lasta om hästarna utan att sätta på träns... Det hade ju varit bra och veta så att man kan besserwissa om dom klagar... hihi
 
Sv: Grimma på tävlingar..

man får ju inte leda runt hästen i grimma på tävlingsplatsen men i transporten får du ha grimma.

du får självklart ha en vanlig grimma i transporten, det finns inget som säger att det inte är tillåtet. dock är en vanlig syntetgrimma svårare att ha sönder än en lädergrimma om hästen skulle fastna eller få panik och rycka till.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under Gothenburg Horse Show är det cirka 280 hästar som passerar genom stallet. Ebba Folestad är en av två stallchefer som tillsammans...
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 092
Senast: escodobe
·
Juridik & Ekonomi Måste en person som omnämns görandes något olagligt vara namngiven eller bara identifierbar om det ska räknas som förtal? Är det när...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
3 432
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Min häst visade idag att han har grov separationsångest på tävling när hans hagkompis är på samma tävling. Det är inget beteende han...
Svar
8
· Visningar
1 381
Senast: Ajsing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp