Bukefalos 30 år!

aglaonema

Trådstartare
Nån som har tips på STORA shettisgrimmor eller små grimmor i storlek ponny? Problemet är att vanliga shettisgrimmor passar helt okej sommartid men på vintern får hästarna enorma lager med päls och grimman blir så att säga lite i minsta laget vill att hästen kan andas och äta ordentligt och att inte grimman trycker nånstans.

Nån som har tips på STORA shettisgrimmor eller små grimmor i storlek ponny? Problemet är att vanliga shettisgrimmor passar helt okej sommartid men på vintern får hästarna enorma lager med päls och grimman blir så att säga lite i minsta laget vill att hästen kan andas och äta ordentligt och att inte grimman trycker nånstans.
Diya 2.0 från horseguard skulle jag tipsa om, min vän köper ponny/cob till sin men ponny i den var mini 😂 kanske passar bättre på en shettis då

Grimma med både reglerbar nackrem och nosrem.
Alternativt använda storlek ponny med ludd sommartid och utan ludd vintertid.

Eller ingen grimma alls i hagen.

Olika grimmor på sommar och vinter, alternativt ställbar som ovanstående nämner är väl enklaste lösningarna.
Jag har en standard och en mini och det är väldigt få grimmor som passat dem om de inte varit ställbara.

Givetvis har man olika grimmor sommar och vinter men varför är alla shettisgrimmor så små. Att den är ställbar i nack och nosrem hjälper inte heller om den ändå är för liten. Väljer man storlek ponny istället blir den ofta för stor iställlet.

Givetvis har man olika grimmor sommar och vinter men varför är alla shettisgrimmor så små. Att den är ställbar i nack och nosrem hjälper inte heller om den ändå är för liten. Väljer man storlek ponny istället blir den ofta för stor iställlet.
Det beror på hur shettisen man har är byggd, skulle jag säga. Jag har två shettisar, där jag tycker att shettisgrimmor blir för trånga för den större av dem. Hon har istället en i ponnystorlek som sitter okej (men inspänd max i nacke och nos, och käkremmen hade kunnat vara lite längre). Den andra, som är lite mindre (strax under metern, gissar jag på), passar bra i grimmor i shettisstorlek. Inget behov hos henne att ha ställbar nosrem, än så länge i alla fall.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka