• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 601
T

Tican

behöver nya grimmor, både läder och nylon (eller vad det nu brukar vara för material). har tittat på eskadrons nylon (är den bra?) men någon läder hittar jag inte alls, alla känns plastiga och hårda. tips? :)

och grimskaft också för den delen. jag klarar inte av platta men vill ha ett med kedja, finns det? :p

Senast ändrad av en moderator:
Sv: grimmor!

Min kompis har en från eskadron, i nylon med ludd på. Den verkar bra men hon har inte använt den så mycket eftersom hon är rädd att den ska bli sluten :angel:

Jag köpte Eskadrons fårskinnsgrimma förra veckan!! :love: Den är underbar!!! :love:

Tyvärr råkade jag få fel storlek och sen hade de inte rätt färg i rätt storlek, så nu har jag ingen.... Har inte hittat rätt färg på internet heller än. :devil: Men jag ska ha en sån!! Känns bara inte ekonomiskt försvarbart att köpa den för över 500 kr just nu... Kanske som julklapp till mig själv och Fian!! :banana:

Har både eskadrons vanliga nylongrimma och den emd fårskinn, bägge är jättebra! :love:
Fast jag anser iofs att billigare grimmor håller ungefär lika bra. ;)
Annars tycker jag att Red Line har en jättefin lädergrimma (finns på henrikssons) som verkar vara hållbar...

Hej,

Jag har Eskadrons med fårludd en grön och Eskadrons blåa premium collection. Älskar :love: både de grimmorna. Men en liten varning, de är STORA i storleken. Lukas drar X-full i vanliga fall och nu kan han ha full i dessa. Har också Eskadrons grimskaft som matchar båda.

eskadronbla.jpg

eskadron1.jpg

Julle skrev:
Jag köpte Eskadrons fårskinnsgrimma förra veckan!! :love: Den är underbar!!! :love:

Tyvärr råkade jag få fel storlek och sen hade de inte rätt färg i rätt storlek, så nu har jag ingen.... Har inte hittat rätt färg på internet heller än. :devil: Men jag ska ha en sån!! Känns bara inte ekonomiskt försvarbart att köpa den för över 500 kr just nu... Kanske som julklapp till mig själv och Fian!! :banana:
Jag betalde bara runt 350 kr för min Eskadron med fårludd. Låter dyrt med 500 kr??

Ingrid och Lukas skrev:
Jag betalde bara runt 350 kr för min Eskadron med fårludd. Låter dyrt med 500 kr??

Jo, men med frakten och allt med, så slutar det på över 500 kr... Hittade med billigare frakt på Horze, men de hade inte den mörkgröna... Hogsta hade rätt färg, men grymt dyr frakt!!

Jag tycker att Bucas har fina grimmor, dom är så mjuka så dom skaver inte!! Arrow har den beiga med brunt foder i hagen, jättesnygg och skaver ej.
Fårludd är liksom ingen hit ute i leran..... :p

Håller med om att Bucas grimmorna är super!
Hur mjuk som helst efter ett års användning dagligen. Andra syntetgrimmor tenderar ofta till att bli stela, rosta, tappa färgen... Men inte Bucas! :banana:

Hogsta vad är det? Vill gärna ha adressen om de säljer via internet. Jag beställde mina på Horze.se

~Ingrid

Hogsta ridsport helt enkelt!! Där hade de den mörkgröna!! :) På Horze var den mer limegrön... Googla alltså!! :)

Senast ändrad:

zaldis lädergrimma är superfin, men kostar ju en del...

eskadron och bucas tycker jag är bra och snygga grimmor.

åh! var hittade du allt det där? översta grimman var ju sjukt snygg, skulle inte vara fel med matchande dolantäcke och lindor.. :love:

Tican skrev:
åh! var hittade du allt det där? översta grimman var ju sjukt snygg, skulle inte vara fel med matchande dolantäcke och lindor.. :love:
På Horze.se, de har mest Eskadron prylar och jag är väldigt nöjd med det jag hittils beställt. Vill ha dolantäcket (i grönt) och deras stora ryktbox...

Här är Lukas i grimman och tillhörande grimskaft

lukasbot.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Lädergrimma från Tärnsjö (de som gör selar) min är superbra! Kostade 500, köpt på globen. vet tyvärr ingen sida till dom.

Vanliga grimmor, tja jag gillar bucas (finns på bl a börjes) för dom har lätta spännen och är mjuka. annars tkr jag willab/hansbo har fina vanliga grimmor. Eko i växjö har en hel del, kanske även andra eko-affärer??
har en blå grimma från eskadron som kostade runt 200 o den har jag faktiskt inte använt än, men fin är den! :d

Jag har inte fingrat på den själv men jag är väldigt sugen på att köpa denna grimma:
1220305g.jpg

Är det samma läderkvalité på grimman som på ex. deras träns så är det inte det sämsta iaf...

Bucas, horseware (rambo syftar jag på, vet inte hur deras amigogrimmor är) och eskadron har trevliga nylongrimmor!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
566
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Mirre
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 062
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad kan man äta till frukost?
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur