grönt kort?

A

Anja586

okej, känns lite pinsamt. Men jag har inte grönt kort.
jag har ridit i hela mitt liv och vairt medryttare och fodervärd många gånger. Jag har tävlat, men då på klubbnivå, och högre nivåer i Usa, där man inte behöver ett grönt kort.

Jag ska nu skaffa ett.

Testet som man gör, har fått för mig att det är väldigt lätt, jag har ju väldigt mycket erfarenhet och kan mycket, är´det något man måste verkligen plugga för!?

känner ni någon som inte har klarat det?
eller är jag bara orolig i onödan?

det känns ju lite dumt att vara 19 år, komma dit med alla 13 åringar, och så klarar jag det inte.
 
Sv: grönt kort?

Det är inte bara 13-åringar som tar Grönt Kort.
Jag har varit kursledare i Grönt Kort och jag har nog mer vuxna som tagit Grönt Kort än jag haft 13-14 åringar.
Om du klarar av att slå i TR och hitta svaren där så ska du nog klara det. man behöver också ha en bra förmåga att förstå vad man läser. Många gånger tycker jag att det INTE är utformat så att 13-åringar riktigt hänger med och förstår frågorna (eller speciellt vad svaren ska bli)
 
Sv: grönt kort?

Anja586 skrev:
okej, känns lite pinsamt. Men jag har inte grönt kort.
jag har ridit i hela mitt liv och vairt medryttare och fodervärd många gånger. Jag har tävlat, men då på klubbnivå, och högre nivåer i Usa, där man inte behöver ett grönt kort.

Jag ska nu skaffa ett.

Testet som man gör, har fått för mig att det är väldigt lätt, jag har ju väldigt mycket erfarenhet och kan mycket, är´det något man måste verkligen plugga för!?

känner ni någon som inte har klarat det?
eller är jag bara orolig i onödan?

det känns ju lite dumt att vara 19 år, komma dit med alla 13 åringar, och så klarar jag det inte.

Varför är det pinsamt? Jag var 24 år när jag tog mitt :confused: och det gäller som sagt att kunna slå i TR;et...
Var inte orolig! Du fixar detta galant!!! :bump:
 
Sv: grönt kort?

Vad skönt att det inte bara är jag som känner mig lite larvig... Jag har inte tagit mitt än och är 23 år... Det kanske är dags snart :crazy:
 
Sv: grönt kort?

nu när jag tävlar storhäst frågar alla om grönt kort, men jag tog det för 10 år sen o vet faktiskt inte var det är. dom frågar efter det men när jag säger att jag inte har det säger dom bara "okej" typ..lite konstigt för på ponnyn frågade dom aldrig om grönt kort.
 
Sv: grönt kort?

Sol_ skrev:
nu när jag tävlar storhäst frågar alla om grönt kort, men jag tog det för 10 år sen o vet faktiskt inte var det är. dom frågar efter det men när jag säger att jag inte har det säger dom bara "okej" typ..lite konstigt för på ponnyn frågade dom aldrig om grönt kort.

Håller med dig att det är konstigt att dom inte frågade dig efter det när du tävlade ponnyn, för du MÅSTE ha ett Grönt kort som ska visas upp tillsammans med dina licenser och vaccinationsintygen när du kommer till tävlingsplatsen.
Se till att du får ditt Gröna Kort för du har bara haft tur hittills att kanske inte alltför kunniga funktionärer suttit i sekretariatet, en dag så kommer du med all garanti inte få starta eftersom du inte kan visa upp ett grönt kort
 
Sv: grönt kort?

aja..men man måste väl ha det för att få lösa licens på klubben!?
 
Sv: grönt kort?

Ja det måste du ha, om det är den klubben du tog Grönt Kort för så vet dom ju om att du tagit grönt kort och är det inte den klubben du tog grönt kort för, så ska dom inte lämna ut licens förrän du visat ditt gröna kort, men oavsett vilket så kan dom på tävlingarna kräva att få se ditt gröna kort och kan du inte visa upp det så kan dom hindra dig från att starta.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 517
Senast: Fiorano
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 144
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 483
Senast: Ramona
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 483
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp