grönsak med bär...

Bukefalos 30 år!

tanten

Trådstartare
Jag har en bladgrönsak (?) som jag sådde för typ tio år sedan och som fortsätter dyka upp i trädgårdslandet.
Jag har totalt glömt bort vad den heter! har något svagt minne av att man äter bladen. De röda bären som ser ut som smultron eller minihallon.
20260729_171627.webp

Jag gjorde misstaget att så såna för några år sedan. Dyker fortfarande upp i landet och bären är oätliga 🤢. Enligt mig då. Bladen har jag inte provat.

För mig är de inte oätliga, men inte är det någon direkt behållning att äta dem heller. :p

Och det ska såklart stå svinmålla inte svinnmålla i mitt förra inlägg. Dåligt av autocorrect att inte fånga det. :mad:

Jag har odlat dem under namnet Smultronspenat. Jag instämmer med de som säger att den är ätlig, men inte skänker särskilt stor glädje att äta. Mina är borta, men de ser ju lite roliga ut, så de hade gärna fått vara som ett sporadiskt förekommande ogräs.

Jag gjorde misstaget att så såna för några år sedan. Dyker fortfarande upp i landet och bären är oätliga 🤢. Enligt mig då. Bladen har jag inte provat.
Jag sådde den en gång för länge sedan för bladens skull. Bären är smaklösa och bara bra till dekoration på bakverk och på sallader.
Mao ser jag bara bären som följer med för syns skyll. Den är ju fin där den växer.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka