Grönt kort??

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Stallkompizzen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 942
S

Stallkompizzen

Jag kanske snart ska börja tävla å jag undrar ifall när man behöver skaffa grönt kort...
Behöver man det över huvudtaget när man bara ska tävla clear round elr klubbtävlingar??
Tacksam för svar!! =D

Sv: Grönt kort??

Som sagts så många gånger förr så är clear round en bedömning och inte en tävlingsform. C lear round kan finnas på alla nivåer av tävlingar även om det är vanligast på de lägsta.
Det är tävlingens status som avgör om du måste ha grönt kort. På inbjudningstävling, lokaltävling och högre måste du ha det på klubbtävling är det upp till klubben att bestämma.

kort sagt: på alla tävlingar där du behöver ryttarlicens så måste du också ha grönt kort. På lägre tävlingar måste du fråga arrangören.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
965
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
573
Senast: Ramona
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
329
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 194
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka