Grovfoderanalys 2019

sassiball

Trådstartare
Jag har börjat kolla runt lite på grovfoder till hösten, får nog bli hösilage i storbal tänker jag. Jag behöver dock friska upp kunskaperna lite känner jag.
Jag kommer ha unghästar i år , två föl, resten är lättfödda. De lättfödda kommer få en del halm upptill så jag vill gärna ha ganska högt i protein. Jag kan inget om socker, här är ganska högt eller?

Vad sägs i övrigt om det här fodret? Jag tycker inte om att det är hackat egentligen, varför gör man det?

analys.jpg
 
Aldrig sett en sån analys...är det för häst?
ja det är för häst, eftersom jag inte ville ha med producentens namn så fick jag även klippa ut där det står att det är för häst, eftersom det var på samma rad., .
Jag har inte heller sett sådan analys , jag kan inte tyda den.
 
Jag tackade nej till höet eftersom det verkar väldigt blött, 50 % om jag nu tolkat det rätt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 322
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 426
Senast: Fazeem
·
Gnägg Hej, Jag önskar tankar och tidigare erfarenheter från alla er som är insatta i ponnys då jag själv inte har mycket kunskap kring raserna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 040
Senast: Tokyo
·
Anläggning I januari får jag hem ett förhoppningsvis dräktigt sto (köpt lite "grisen i säcken" hon är bara ultraljudad 3v efter betäckning då hon...
Svar
6
· Visningar
1 324
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp