Grumlig urin

Rolle

Trådstartare
Lastade min häst och körde till stranden häromdagen. När jag kommit fram och skulle lasta ur kissade min häst i transporten. Hans urin var "grumlig", påminde lite om apelsinjuice i konsistensen, men inte lika gul. Är det någon som vet vad det kan bero på?

/Maria

är inte säker, men det kan ha att göra med att din häst druckit för lite vatten. Har märkt att urinen oftast blir mer koncentrerad då. Håll koll på om det blir nån förändring, blir det ingen förbättring inom de närmsta dagarna råder jag dig att fråga veterinär om råd...

Mjölkigt kisss kan bero på en urinvägsinfektion. Hästen går inte runt och små kissar eller kissar ovanligt mycket/ lite?

Har själlv en häst i stallet som har urinstenar och åker imorgon söndag till närmsta klinik för borttagning av dessa. Hans symptom: Kissade många ggr under ridtur, står och försöker kissa, men inget kommer, vitmjölkigt urin,

mvh/ Anita

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 069
Senast: Mint
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 931
Senast: Noxos
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 325
Senast: Edla
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka