Grundvaccination - hjälp?

Tweety1985A

Trådstartare
Hur fungerar det med grundvaccination? Hur många sprutor behöver tas, och ungefär vad kostar det? Har kollat runt här på buke men kan inte hitta pris för grundvaccination, bara priset för vanlig vaccination. Det gäller både stelkramp och hästinfluensa!

Sv: Grundvaccination - hjälp?

Ta det priset gånger tre så har du ungefär grunden.
Men vad det kostar varierar väldigt mycket beroende på hur långt veterinären måste åka och hur många som vaccineras på samma gång.

Sv: Grundvaccination - hjälp?

första sprutan tas, andra efter en månad och tredje inom ett halvår. sedan en gång om året som vanligt.

priset beror på vart man bor, vem som kommer ut och om man får mängdrabatt vid flera. men räkna med ca 300-800kr/gång.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
739
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: MiaMia
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 188
Senast: Mint
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka