Grus, grus och mer grus

Bukefalos 30 år!

Jamtland

Trådstartare
Med två hundar, tre katter, fem personer i familjen och plus att vi bor på landet så blir det en hel del grus och sand som dras in genom ytterdörr och kattlucka varje dag.

Förutom gångmattor i lilla och stora hallen som dammsugs minst 3 gånger om dagen, vad kan man göra för att bromsa/ stoppa så gruset inte når resten av huset?!

Med två hundar, tre katter, fem personer i familjen och plus att vi bor på landet så blir det en hel del grus och sand som dras in genom ytterdörr och kattlucka varje dag.

Förutom gångmattor i lilla och stora hallen som dammsugs minst 3 gånger om dagen, vad kan man göra för att bromsa/ stoppa så gruset inte når resten av huset?!
Har du en robot dammsugare? Jag har själv ingen men inbillar mig att en sådan är lösningen på alla grundproblem :)

Robotdammsugare som går minst en gång om dagen👌 det vill dock till att det är någorlunda ordningplockat. Vårt problemområde är köket f.n så vi har ställt in den på att gå varannan kväll.

Med sex hundar blir här lätt stampat jordgolv, känns det som 🙄 Vi har gamla handdukar liggande vid varje ingång (altandörr, entrédörr) så de trampar av det första där, utöver dörrmattor så klart. Är de riktigt smutsiga skiljer vi av tassar i hallen, har dusch där.
Robotdammsugare som går en gång om dagen. Sen har vi som väl är klinker genomgående i huset (utom sovrummen) så det är lätt att ta moppen och svepa över golven, just nu blir det nog varje dag 😓

finns det mojlighet att dusha av hundar och skor utanfor ingangen?

Min mamma investerade i en bättre modell (dyr) robotdammsugare.. Tyckte hon var galen som betalade den summan för ett städredskap men den här årstiden börjar jag känna att det är nog värt det 😝.. Dammsugaren körs en vända efter varje promenad och den moppar tydligen också *bara lite avundsjuk *.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattsnack 12

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka