Grus på stallbacken

Yrrol69

Trådstartare
Håller på att göra iordning stallbacken hemma och har grundat backen ner till stallet och själva planen utanför med bärlager 0-45. Det rinner en del vatten ner från gårdsplanen mot stallet, därför är det grundat med just 0-45.
Men vad föredrar ni ovanpå detta?
Själv har jag noll-koll, utan det är chaffisen i huset som får fixa det som fixas ska :p och vill ha lite idéer.
 
Sv: Grus på stallbacken

*fräsmassor*
Gubben är i *branchen* och fräser bort gammal asfalt perfekt att lägga på stallplan när den är dränerad och klar för ett övre skikt. Han har lagt många stallplaner/vägar med fräsmassorna.
Själva har vi asfalt, hmm gillar inte det blir halt på vintern, iofs lätt att hålla rent.
majeld
 
Sv: Grus på stallbacken

asfalt är klart trevligast om man ser till hur det är att hålla rent och underhåll.. däremot så är det ju inte så lantlig känsla på asfalt..

hade jag haft möjligheten hade jag asfalterat.. halt eller inte, det är halt på grus också när det frusit på. och isbroddar på såväl häst som stallskor är att rekommendera vintertid.
 
Sv: Grus på stallbacken

Stallet ligger i en lada som är byggd i sutteräng, 3 våningar. Så där är backe innan stallplan och efter, så asfalt och vinter blir nog ingen höjdare i vårat fall tyvärr. :grin:
 
Sv: Grus på stallbacken

Bild? Förstår inte riktigt hur det ser ut...

Jag hade lagt 14-20 (olika med olika leverantörer) underst, egentligen under 0-45, och sen stenmjöl, 0-8.
 
Sv: Grus på stallbacken

100 mm 0-8 tror jag är bäst som själva ytskiktet, men glöm inte att dränera framför stalldörren, annars får du allt vattnet där.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 224
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är NU jag ska passa på att njuta extra mycket! Jag har alltid hävdat att tiden efter man har sagt upp sig och innan man börjat på...
Svar
0
· Visningar
640
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp