Grytan blir jättesyrlig, varför?

Vanliga grytor kan jag också ha grädde i, men kokar du dom då över natten eller 8-10 timmar som en crock pot gör? Tänkte om det är något med den processen och den långa tiden som gör att grädden smakar surt?
Jag får helt enkelt hälla upp bara grädde med lite kryddor i och koka över natten någon gång och smaka av på morgonen för att se om det fungerar eller inte
Blir billigare än att chansa med köttbit + dyrbar svamp.
 
Du kan ju även göra stek direkt i ugnen, då är den helt utan vätska. Ett annat sätt är att stoppa den i en stekpåse och in i ugnen och där pratar vi om någon matsked med vätska i påsen. Så utan vätska går bra.
Aldrig varit med om att kött i ugn blivit speciellt mör. Jag gillar när man knappt kan de i den alls utan den bara faller isär.
 
Det är ju värmen inte vätskan som gör den mör. I crockpoten halvt ångkokas köttet. Jag har kört riktigt tufft kött i poten och endast vätska från köttbiten och grönsaker över dagen och det blev suveränt gott, kunde dra isär med gaffeln.
Det har jag också gjort, samt att jag regelbundet tillagar hela kycklingar utan att tillsätta någon vätska alls. Blir jättebra :) !
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp