Gudrun grisar NU!!!!!

Sv: Gudrun grisar NU!!!!!

Det blev 6 st och alla mådde jättebra nu imorse!

När jag var inne i boxen och Gudrun stod och åt kom vår ena katt Tigra in i boxen och gick fram till kultingarna och slickade dom på öronen...

Sött!:love:
/KT


GRATTIS till alla små underverk! :bump:
Även om det blev en liten överaskning för dig att de kom lite tidigare;).
 
Sv: Gudrun grisar NU!!!!!

GRATTIS till alla små underverk! :bump:
Även om det blev en liten överaskning för dig att de kom lite tidigare;).


Tack!

Några bilder fr idag 6 dgr gamla:

Buzz Aldrin
BuzzAldrinE16april2009.jpg


En av de 2 prickiga töserna....
BuzzAldrin16april2009.jpg

Blixt Gordon

BlixtGordonB16april2009.jpg

BlixtGordon16april2009.jpg


/kt
 
Sv: Gudrun grisar NU!!!!!

Okej! Min sambo tog en massa bilder innan idag och har snällt nog lagt upp dem på mitt photobucket!!!!

Första dagen väger vi kultingarna, hushållsvåg och plastbunke!


Sedan ska man ju kolla åter igen varför jordbruksverket borde ändra sina märkningsregler... märket på bilden är standardstorleken för stora svin....

IMG_9604.jpg


Så här gulliga är vi:angel:!



/KT

Haha oj! Och de där är ju ändå de små lapparna:P Tur att det inte var över 999 då:D
Undrbart söta fö:love:
 
Sv: Gudrun grisar NU!!!!!

Får jag bara döda tråden lite med att fråga hur många av dina kultingar brukar överleva spädåldern? *nyfiken*
 
Sv: Gudrun grisar NU!!!!!

Gudrun ar en ganska bra mamma sa hon ligger inte ihjal sina kultingar. Daremot fick hon 2 st sist i kullen som var dodfodda. Dvs kullen skulle varit 8 st om alla fotts levande. Synd eftersom det var 2 prickiga till (just nu ar prickiga populara hos de som vill ha minigrisar).

Men hittils av har jag inte haft nagon kulting som dott for mig av minigrisarna om de kommit levande ur mamman. Men detta ar bara min tredje kull minisar totalt sa det kan ju mycket val handa. Smagrisar ar ju ganska kansliga.

(Har fott upp storgrisar innan och dar har det varit en och annan svagfodd som inte klarat sig trots att jag kort med alla kanda och okanda knep).

/kt
 

Liknande trådar

Övr. Djur Var och hämtade en sugga idag. Ingen trevlig syn precis....:cry: . Damen som ägt henne köpte henne som liten på en djurmarknad hon...
Svar
17
· Visningar
2 296
Senast: pokara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp