Guldfasanerna

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Sel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 934
  • Visningar Visningar 188 950

Bukefalos 30 år!

Bildbomb på fåglarna i solen! Allså titta hur väl flickorna är kamouflerade ändå!
Dandelion.
20250503_145413.webp

Herrejösses att jag inte hittat den här tråden innan, perfekt sträckläsning nu när jag är förkyld. Och bara lite väl farlig läsning med alla djur nu när vi inte längre bor i lgh utan hyr hus på landet. :angel:

Jag som bestämt hävdade att vi skulle bo in oss här minst 1 år o lärde känna hus, trädgård o hagmark innan jag började tigga hos vår hv om att få renovera upp det gamla hönshuset som står i utkanten av trädgården. 👀

Herrejösses att jag inte hittat den här tråden innan, perfekt sträckläsning nu när jag är förkyld. Och bara lite väl farlig läsning med alla djur nu när vi inte längre bor i lgh utan hyr hus på landet. :angel:

Jag som bestämt hävdade att vi skulle bo in oss här minst 1 år o lärde känna hus, trädgård o hagmark innan jag började tigga hos vår hv om att få renovera upp det gamla hönshuset som står i utkanten av trädgården. 👀
Det låter väl som en helt fantastisk idé! Just nu är ju marknaden rätt het med kläckningsägg av allehanda sorter... just sayin'. :angel: :love:

Tror du att hennes ägg är fertila?

Tänker på att de är egentligen syskon, men tydligen så gör det inget med lite inavel..? :o
Jag vet faktiskt inte! Först trodde jag inte det, men efter lite snack med andra fasanägare visar det sig att de visst kan vara det.
Jag kan ju kläcka ett och titta efter ordentligt om jag vill, men helt uppriktigt spelar det inte så stor roll för mig. Vi ska inga kycklingar ha! (Sa hon bestämt och pekade med hela handen!) 😅

Mina ägg kom från två orelaterade trios, så de kan antingen vara helt obesläktade, typ halvsyskon eller eventuellt helsyskon beroende på vem som kläcktes ur vilket ägg. Jag var så stressad över hela processen att jag inte höll koll alls! :D Men nej, lite inavel är generellt ingen panik.

Liknande trådar

• Ägg, kycklingar och färg

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka