Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ber om ursäkt. Men jag tycker han ser så fånig ut med sina halvt utvuxna blandade färger. Flickorna är mycket finare med elegant och regelbunden spräcklighet, även om de inte spexar sig med något guld.*Blockad!*
Visa bifogad fil 166981
Fair!Ber om ursäkt. Men jag tycker han ser så fånig ut med sina halvt utvuxna blandade färger. Flickorna är mycket finare med elegant och regelbunden spräcklighet, även om de inte spexar sig med något guld.
Jag förstår honom när du pratar om att du skulle kläcka ett av äggen för att se efter.*Blockad!*
Visa bifogad fil 166981
Vad säger man då? Knäcka? Det låter ju också knäppt!Jag förstår honom när du pratar om att du skulle kläcka ett av äggen för att se efter.
Ska du ruva det själv tänkte du?![]()
Vi har pratat om det här tidigare.Vad säger man då? Knäcka? Det låter ju också knäppt!![]()
Det gjorde vi nog där i början då det var många olika termer i svängen.Vi har pratat om det här tidigare.
Man knäcker ett ägg när man bakar, gör pannkakor eller en omelett t ex. Du knäcker alltså skalet.
När man kläcker ett ägg ruvar man det, en fågel gör jobbet eller så har man en äggkläckare. En kyckling kläcks.![]()
Befruktat ägg har en ring runt "groddskivan".Jag har i alla fall i vetenskapens namn knäckt ett ägg, och de verkar vara befruktade.
Visa bifogad fil 166986
Det är möjligt att mitt foto inte är klart nog.Befruktat ägg har en ring runt "groddskivan".
Visa bifogad fil 166988
Det vet jag ju! Där har vi hängt med sedan trådstarten.Senare i tillväxten blir det en "blodspindel" där blodkärlen växer ut och ett litet hjärta börjar slå.
Visa bifogad fil 166990