Gulkropp och folickel

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ajda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 883

Ajda

Trådstartare
Var på ultraljud med mitt stå för 5 dagar sen. Veterinären såg inget foster, men ett nytt ähh och en gulkropp.
Sa att hon borde bli brunstig om 3-4 dagar igen. Sen åkte vi.
Hon har inte blivit brunstig ännu. Hon jag hade med mig sa att veterinären sett en folickel.
Nu är jag lite förvirrad. Har fått höra att gulkropp inte är något bra. Då är det inte i sin ordning och brunsten kan bli förskjuten.

Finns det någon som kan förklara lite närmare för mig vad eg det är? Borde jag oroa mig för att hon inte kommer ta sig?

Sv: Gulkropp och folickel

Om inte jag är helt ute och cyklar så är väl folickel samma sak som ägg och gulkroppen är där det gamla ägget satt innan det släppte (ovulerade), eller?

Alltså är väl allt som det ska.

Sv: Gulkropp och folickel

Fast en gulkropp ska försvinna inom 12 dygn efter ovulering och sitter den kvar längre kan det orsaka problem med brunst, vad jag förstått.

Liknande trådar

Hundhälsa OBS Varning för långt inlägg. I slutet av maj ifjol sprang jag och min ena dvärgschnauzer ihop på en agilitytävling. Det blev en ganska...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: igbest
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
859
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 025
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 671
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur