gulnad färg?

fejko

Trådstartare
Har köpt ett gammalt golvur på internetauktion. När jag fick hem det såg jag att färgen i viss mån gulnat. Finns det något man kan göra så det blir "vitare" igen. För man ska kanske inte måla om en klocka från 1800-talet?
 
Sv: gulnad färg?

Färgen är säkert linoljefärg när den är från 1800-talet. Jag personligen tycker att den ska vara orörd, bara torkas ren med mild såplösning.

Även om den är ommålad under senare tid, tycker jag inte du ska måla ett lager till på den. Se charmen i din gamla klocka som den är.
 
Sv: gulnad färg?

Ställ den ljust. Linoljefärg gulnar om den står mörkt, men gulnaden försvinner ofta när den ställs ljust igen. :)
 
Sv: gulnad färg?

Tänk vad bra med buke där man alltid får svar :) Jag försöker tvätta den med lite diskmedel bara!
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 295
Senast: hollypolly
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
857
Senast: mysboll
·
Hemmet Jag vill göra om lite av mitt möblemang i samband med flytt. Jag inspireras bland annat av inlägg i grupper som Återbruka mera och...
Svar
7
· Visningar
791
Senast: Nepenthe
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
823
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp