Gummiboots XL?

Sv: Gummiboots XL?

Jag har ett par oanvända svarta om du vill köpa :)
Annars så tror jag källquists har och Lantmännen Granngården har dom som leverantör så det är bara att gå in och beställa.

Jag har ett par oanvända, som är för små. Jag behöver XXL :eek:
Köpte mina på MantorpsTravshop. Dom har även nätshop, men jag vet inte om dom bootsen finns med i sortimentet där.

XL har jag hittat på flera ställen. Men XXL har jag aldrig sett.
Det är jobbigt att ha stor häst som drar ovanliga storlekar i allt.

Vill ha 170 täcken, XXL boots och brunt träns med passande nosgrimma.

I svart hittar man en del men det vill jag inte ha.

Det mesta jag har till min häst är omsytt eller måttbeställt.

:crazy:

Vart hittar man boots i XXL? Måste man specialbeställa tro?

Irriterande.
Jag va inne på att köpa klapperboots, men då går det nog åt 3 boots, åt ett ben. så det blir dyyyrt :D

Hur ska man sy då?
I gummi menar du? Ett gammalt bildäck :D

Bildäck tror jag kanske inte på.
Skulle vara dubbfria då. :D

Någon form av neopren material hade jag tänkt mej.

Hm.. Fast jag gillar inte dom som är i sånt där "tyg". Vet inte varför. Men ska man sy själv är det nog lättare förståss.

Det finns självvulkande gummi att köpa på rulle. Den har jag funderat på om man kan bygga ut bootsen med. Men den finns bara i svart. :mad:

Måste man egentligen ha bakbensboots till bakbenen? Är det någon skillnad? Eller kan man ha vanliga boots bak?
Min häst behöver boots bak har jag upptäckt...

Man kan ha samma.
Men nu finns det några boots, som inte snurrar, men dom kan man ha på vilket ben som helst oxå. Det är en liten grej på dom bootsen som förhindrar att dom snurrar, tror dom säljs bra på horze.se dock tror jag inte det finns i XL....osäker.

Annars kan du ju testa hela boots. Men det är nog inte lätt att få över dom på din hästs bjässe hovar om den drar XL.

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 448
Senast: Kristall10
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
235
Senast: sweep
·
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: Emiro
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 946
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka