D

Dragonfruit_

Visst får man inte lägga ut det på ridbanor och så längre. Dom som har stallet funderar på det, men jag fick för mig att jag läst att det är förbjudet. Hur är det?
 
Vad jag vet så är det förbjudet.

I förra stallet hade vi en ridbana med gummiflis. Tycker att det var superbra!
 
Kabelflis är förbjudet att lägga ut eftersom det innehåller rester av tungmetaller.
Gummiflis är inte förbjudet att lägga ut (vissa kommuner i landet undantaget). För kontakt om vart man kan köpa sådant kontakta Ragnsells som sysslar med gummiåtervinning.
 
Okej, jag är osäker om det var gummi eller kabelflis dom ville lägga ut. Men nu vet jag vad som är förbjudet. Tack!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
996
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
607
Senast: Piaff
·
Hästvård Jag tror att min häst fått löss. Hon började klia sig enormt och fick klåda. Nu har hon dock slutat klia sig men tappar päls och får...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 434
Senast: aglaonema
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp