Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Masse skrev:Ett elastiskt grimskaft gör att dom kan bindas upp med mycket kortare grimskaft än med ett stumt rep, dom kan få lite rörelsefrihet ändå.
Jag vet inte vadför typ av "gummiband" som du har sett. Dom jag har sett går inte att dra ut flera meter utan att hästen kastar sig i panik och för ett föl knappt då heller.
Dom fungerar ungefär som ett spiltgrimskaft med kloss, men kan vara kortare.
Trollis skrev:B**jes har transportgrimskaft i fjädrande material (med panikhake och vanlig hake), ser ut som en kraftig gummistropp.
Min pålle tyckte att det var jätteroligt att leka jojo med det i transporten, så vi i bilen trodde det var "hela havet stormar" :smirk:
Jag tyckte att det var bra (rätt så långt för att vara till transport) men tyvärr lånade jag ut det, och den pållan backade ut i 120 knutar ur tranporten innan ägaren hann knäppa loss henne så det grimskaftet blev bara små gummimaskar........ Av det har han i alla fall lärt sig att aldrig öppna den bakre bommen innan pållan är lös.