Sv: Gummimattor sökes!!!
Det ska jag göra! Lillebror är dessutom en duktig hockeyspelare, så han har väll kontakter i sin förening!
Jag smög på hästkr*ket i går kväll, eftersom att hon sprkat en heldel.
Hon står som sagt på halmbädd. Hon står lugnt och pillar i sin haml, äter lite. Ser helt avslappnad ut, inga andra hästar som stör henne. Mysbelysningen är på i stallet och det är lugnt, några av hästarna ligger och sover.
Då går hon helt plötsligt till ena hörnet av boxen och ställer sig och vrålsparkar med öronen frammåt. Ungefär "kom igen nu, så har vi party, gillar ni inte det här sparkljudet, jag älskar det", efter så går hon lugnt tillbaka och ställer sig och äter halm igen.....
Hon är inte stressad inte spänd ingenting. Hon verkar mest ÄLSKA ljudet av en sparkomgång.
Att dra av skorna är nog inget alt. hon har riktigt dåliga hovar, typiska fbl.hovar enl. hovslagaren som varit proff. jockey.
Vi har en lösdrift här. Stor och fin med rejäl hall och ett stort utskutande tak. MEN där bor tre hingstar.
Å andra sidan skulle nog den ägaren aldrig ställa sitt frusna lilla sto i en lösdrift.
Problemet är egentligen hennes. Mig stör det för att det är en orimlig ljudnivå i stallet, samt att det kostar oss mycket pengar när hon förstör inredningen.
Jag tror dock att vi kommer att prova bildäcken. Fungerar det inte så får hon flytta!
Tack alla ni som velat hjälpa och kommit med típs, råd och egna erfarenheter!!