Bukefalos 30 år!

Åh kära nån. Urkban dök upp i mitt Instagramflöde, kunde inte låta bli att kolla vad han hade lagt upp... Flera videor där han smilar överlägset och säger att folk ska ta ett chill pill, skyller på klippningen osv. Noll självinsikt, noll uppvaknande av kritiken. Hittade också länken till mansrörelsen, hjälp.

"The New Warrior Training Adventure is a singular type of life affirming event, honoring the best in what men have to offer the planet. We are only able to recognize the powerful brilliance of men because we are willing to look at, and take full responsibility for, the pain we are also capable of creating … and suffering. This is the paradox of modern masculinity, a lesson we are dedicated to learning and teaching."
Såg också en video med honom, obehagligt!
Men även sett en video med en av experterna, den gjorde mig bedrövad den med faktiskt.

Okej nu har jag sett resten och flertalet av deltagarna verkar ändå vara schyssta människor, tack och lov. Men jag får rätt dåliga vibes av det nästa paret som vi bara fått se lite klipp från, som verkar ha samma "värderingar" som Urban och Olivia....

Dock kan jag faktiskt tycka det är bra av SVT att visa denna typen av människor också, eftersom det tyvärr verkar vara relativt vanligt bland unga i dag att tänka så som de gör (:bag: :arghh:)! Och det är viktigt att vi vuxna inser det med och att vi pratar om det; vilket kommer hända nu pga det visas upp i ett så populärt program. (Hoppas bara tjejarna får bra "eftervård"...)

Såg också en video med honom, obehagligt!
Men även sett en video med en av experterna, den gjorde mig bedrövad den med faktiskt.
Kanske den här, som en vän skickade mig? Jag tycker inte riktigt förklaringen duger att experterna inte ser något av vad som händer och att sessionerna är som vilken parterapi som helst där experterna bara har vad som sägs att gå på. I den amerikanska versionen hålls experterna uppdaterade om problematiskt agerande och tar de medverkande i örat (bildligt) när de agerar gränslöst. Det är väl det minsta som kan förväntas om programmet ska kunna ses som seriöst?

Kanske den här, som en vän skickade mig? Jag tycker inte riktigt förklaringen duger att experterna inte ser något av vad som händer och att sessionerna är som vilken parterapi som helst där experterna bara har vad som sägs att gå på. I den amerikanska versionen hålls experterna uppdaterade om problematiskt agerande och tar de medverkande i örat (bildligt) när de agerar gränslöst. Det är väl det minsta som kan förväntas om programmet ska kunna ses som seriöst?
Ja, håller helt med dig där. Tycker det är jättekonstigt att en sån grej går experterna förbi.

Ja, håller helt med dig där. Tycker det är jättekonstigt att en sån grej går experterna förbi.
Ja, jag tycker också att det var väldigt konstigt. Man fick nästan intrycket att experterna inte ser något alls av filmerna innan det är färdigklippt och sänds i tv.

Den negativa känsla man fick av klippet där Urban sa det där, har ju också förstärkts mycket av hans egna kommentarer på insta nu i efterhand. Han tycker ju att vi som reagerar är fullständigt hysteriska.

Tycker hon missar lite på skillnaden mellan att begränsa grundat i egen känsla, oro, osäkerhet etc. och det som kommer från en uttalad ideologisk grund?
Men kanske är det också något som synts mer i kommentarerna efter sändning och inte kom med i den där hanteringen som ska bli i kommande avsnitt...

Det var precis en intervju med Urkban och A.B. på Nyhetsmorgon. Hon bekräftade att de inte ser de färdigklippta avsnitten.
Jag är glad att jag inte har sett en sekund av programmet, tack det räckte med det lilla som visades. Vilken OTROLIGT oskön snubbe!!! 🤬

Det var precis en intervju med Urkban och A.B. på Nyhetsmorgon. Hon bekräftade att de inte ser de färdigklippta avsnitten.
Jag är glad att jag inte har sett en sekund av programmet, tack det räckte med det lilla som visades. Vilken OTROLIGT oskön snubbe!!! 🤬
Håller med. Obehaglig

Tyckte programledaren var extremt oprofessionell och riktigt dålig på att intervjua.

Rätta mig om jag har fel, men vi ser ju ändå någon sorts liten trend på sociala medier där unga kvinnor beskriver sin idealman som en tiopoängare som ska protect and provide henne. Är inte ungefär en sån som denne Urkban någon man lätt skulle kunna tro är en bra man, utifrån de där föreställningarna?

Jag tänker att varje önskemål om en "manlig man" med "konservativa värderingar" i högsta grad riskerar att slå över, så att säga. Man riskerar att få väldigt mycket mer än man bad om?

Jag vill verkligen inte skuldbelägga kvinnor här. Snarare just fundera över vad man kan hamna med utifrån att man (tror att man) önskar sig vissa saker hos en man. Sen tror jag ju att de flesta av kvinnorna får nog rätt snabbt. Och då är väl ingen större skada skedd.

Tyckte programledaren var extremt oprofessionell och riktigt dålig på att intervjua.
Det beror nog på vad man vill ha ut av det. Jag blev lite road för hon var så otroligt tydlig i sin åsikt och det kändes lite viktigt att han fick sig en liten knäpp på nosen, men visst förstår jag att det för en stor grupp säkert varit lite viktigt att få höra ett mer neutralt lett program.

Liknande trådar

• GVFÖ Australien

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka