H**ks syntets dressyrsadel..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tjolahopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 625
Sv: H**ks syntets dressyrsadel..

Säljaren kan även välja att inte att ge dig en splirans ny vara (sadel då!), utan kan skicka in den till en sadelmakare och stoppa om tex.

Går inte säljaren med på varken ett byte eller reparation av din vara, DÅ kan du ta det till reklamationsnämnden!

/Hatar när kunder kommer in med traskiga grejer (oftast dem själva som förstört den själv och förväntar sig en ny..) i butiker man jobbat i .

Och ALLA KUNDER förväntat sig ny vara, pang boms, här och nu! Det är en ganska lång process att reklamera en vara. Butiken måste kontakta huvudkontoret som kontaktar leverantören, som ev. kontaktar dem som gör produkten. Sen måste all denna information tillbaka till butiken och kunden om reklamationen går igenom & en ny skall tillsättas eller reparation. Vissa butiker är snabbare, andra är långsammare beroende på kontakterna och reglerna de har.

:bow::bow::bow::bow:

Fast jag måste säga att som en TILLFÄLLIG lösning kan jag tycka sadlen kan funka men absolut inte permanent! Mitt fullblod tex är EXTREMT svår att hitta sadel till och jag kan ju säga att hade jag hittat en sadel som jag missänkt hade kunna funka då hade jag kört på den...så om TS tror att den kan passa så skadar det ju inte att prova,sisa orde ligger faktiskt hos häsen!

Wintec syntet hade precis lika dålig ryke när de kom..

Senast ändrad:

Men wintec-sadlarna har väl funnits i 20 år eller mer. De var väl ganska först /eller i alla fall tidiga med att tillverka syntetsadlar och då förstår jag att folk var skeptiska. Speciellt eftersom dom gärna fanns i rosa och underliga färger (kommer ihåg hööks katalogerna från -90 talet och de var då dyrare än Hööks egna är nu om jag inte inbillar mig helt). Känns ju i såna fall inte som att det var tänkt som "en billig skitsadel" utan bara mer prisvärd än motsvarande lädersadel och i dagsläget är det helt klart ett mer beprövat märke.

Då får jag väl gå mot strömmen här och säga att jag är väldigt nöjd med min och tycker absolut att den var värd sitt pris!
Kan ju ha haft tur och fått ett riktigt bra exemplar men den är rak och fin och ser i princip likadan ut som för fyra år sedan. Enda negativa är att två av sadelstropparna längt sig lite men man kan ju inte få allt här i världen för dom pengarna.
Nu har jag inte ridit i min varje dag då jag är hoppryttare och har en rejäl och dyr hoppsadel att slita på ;) men dressyrsadeln är ute en gång i veckan, ibland mer.

Men wintec-sadlarna har väl funnits i 20 år eller mer. De var väl ganska först /eller i alla fall tidiga med att tillverka syntetsadlar och då förstår jag att folk var skeptiska. Speciellt eftersom dom gärna fanns i rosa och underliga färger (kommer ihåg hööks katalogerna från -90 talet och de var då dyrare än Hööks egna är nu om jag inte inbillar mig helt). Känns ju i såna fall inte som att det var tänkt som "en billig skitsadel" utan bara mer prisvärd än motsvarande lädersadel och i dagsläget är det helt klart ett mer beprövat märke.

Ja, de har ju funnits ute på marknaden ett bra tag MEN när de kom så var det samma ramaskri kring dem.. inte bara pga de gräsliga färgerna :p Utan just för att det var ett billigare märke! Det är faktiskt så att bara för att det är dyrare behöver det inte vara bättre och just CH sadlarna är kanske inte toppkvalitativa men de kan funka som tillfällig lösning men som det sagts tidigare så måste man ju vara extra noga med att kolla så bommen är rak och bossorna jämna..fast detta anser ju jag vara LIKA viktigt på ALLA sadlar ;)

*kl*

Hade en sån som extra sadel ett tag. Sitsen var djup och bra. Stöden var det heller inga fel på för min del. Men stoppningen är inte bra. Tyvärr. När någon satte sig i sadeln syntes det direkt att den mjuka stoppningen sjönk ihop.. så ny stoppning i och sen var den helt klart mycket bättre.
Ny stoppning nere hos oss ligger på 600-1000 kr beroende på vem och vad det är för sadel.

Jasså? när jag var inne på att köpa en sådan så vart jag inne och kände och klämde men jag tyckte stoppningen verkade hård?! Där ser man :p

Jag har köpt sadeln nu och jag är väldigt nöjd! Följde råden och var noga när jag valde ut just mitt ex..jag tog först en med normal bom men den var alldeles för trång, de är nog rätt små i storlekarna. stoppningen kan jag inte säga ngt om än för jag har bara ridit i den 2 gånger men man märkte ingen skillnad efteråt i alla fall.. Och JA den låg jättefint på hästen o hon verkade inte ha ngt ont att säga om den!

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 100
Senast: Thaliaste
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 194
Senast: MiniLi
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 277
Senast: lillamy73
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 939
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka