H**ks tyglar och pelhamdelta

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _satelit_93
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 166
S

_satelit_93

hur är H**ks kantflätade tyglar och pelhamdelta i kvateén??

lite nyfiken för jag hade tänkt beställa just det :crazy:

Sv: H**ks tyglar och pelhamdelta

hehe ska du beställa kl 2 på natten och förväntar dig att nån ska svara? :D men nu kan du få ett svar.. ;)

tyglarna har jag för mig är rätt stela - men de blir säkert rätt hyffsade med lite användning och smorning. men de kostar ju inte så mycket helelr så man kan ju inte förvänta sig att de ska vara världens bästa tyglar ;) men helt klart prisvärda om man bara ska ha dem atts trosa omkring med.

deltan kan jag inte uttala mig om egentligen. har aldrig använt delta.

deltan är i mitt tycke lite lång (jag har den) blir väldigt stora ringar. Hårda är de med men de funkar.

Vaddå?! det är sommarlov, då får man var uppe länge :angel: :devil:

Tack för svaren båda två :D

H**ks har vel hatt to typer kantflettede tøyler. En økonomivariant (til litt over 100kr) og en dyrere variant (til rundt 300kr). Jeg har flere par av denne litt dyrere varianten. Har brukt de i ca 1.5 år og er veldig fornøyd. Dessverre er det slik med kantflettede tøyler at fletten som er surret utenpå ofte drar seg litt etterhvert som de blir slitte. Men de er iallfall gode å ri med, og det er en grunn til at jeg har kjøpt endel par gjennom tidene.

Har dessverre ikke erfaring med den litt billigere sorten. Synes de virket litt stive, og valgte derfor å gå for de som var litt dyrere.

Jag har ett par av den billigare sorten, efter ett par smörjningar blev dom helt underbara :love: Har haft dom i 2år:p

Liknande trådar

Fritid Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa. Lade beställningen 31/12...
Svar
15
· Visningar
818
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de... 2
Svar
22
· Visningar
2 619
Senast: Hoarfrost
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Utrustning Tjo, lite nyfiken på om ni föredrar sidostycken (och tyglar) med klassiska spännen eller med hakar? Är det någon skillnad annat än... 2
Svar
24
· Visningar
1 918
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka