H*n har gjort det igen.

L

lenizen

vi har fått problem med en människa i närheten. För en period ringde det en människa och gapade och skrek elakheter och förolämpningar i telefonen om/mot mig, sambon och vovven, ett riktigt obehagssamtal. Nu har h*n hört av sig igen... Även denna gång är min hund anklagad för att ha förföljt personens barn. Jag frågade när det skulle ha skett och fick dagen till svar. Jag försökte vara artig och förklara att den dagen var jag och jobbade, hunden var med.
Då ljög jag för att "skydda" hunden :confused: och helt plötsligt hade h*n tagit fel på dag och då hade det hänt en annan dag, gissa..den dagen jobbade jag också, sambon hade jobbat natt och vovven låg hemma med honom och sov..
(Såvida jag inte har en hyperintelligent hund som låser upp dörren, går ut, skräms lite och sedan går in och låser dörren efter sig).

hur blir man av med sådant folk? H*n går dessutom runt och försöker "föratala" oss inför dom andra i närheten. :mad:
H*n har även klagat på min pålles utseende (som f.ö har träffat vet. 1g/mån sen dec pga diverse saker) så snart kommer det väl skit över katterna också... :crazy:

Det ska återigen "vidtas åtgärder" (förra gången hände inget) gentemot oss som djurägare och det som känns lite obehagligt är att man inte vet vad sådana människor kan ställa till med... Det känns som att det kan vara prickskytte med gevär, polisanmälning eller lika gärna tomma hot...... Därför "bevakas vovvens alla steg" med hököga nu för tiden...

Hur blir jag fri denna människa??
 
Tyvärr har jag inget bra tips...
:idea:Möjligtvis förekomma honom med att prata med någon representant för djurskyddet och berätta din historia, kanske bjuda in för att visa att ni sköter era djur på ett föredömligt sätt? :banana:

Ta inte åt er! Det finns idioter överallt! :(
 
Det är svärt att säga hur du blir av med en sådan knäpp människa.
Nongalera och säg att det han säger inte är sant för det är ju inte sant.
Jag har svårt att tro att din hund följer efter hans barn.Efterom hunden var hemma i alla tilfällen så var det inte sant.Det är synd att du har en sån människa som granne. :(
 
Jodå, vi vet vem h*n är eftersom att h*n presenterar sig i telefonen...
 
Det bästa måste vara att du anmäler honom innan han hinner anmäla dig på något sätt för att förstöra för dig. Så slipper ni kanske ha honom ringande óch strykande runt era djur. Jag hade tyckt det var obehagligt att ha en sådan mänska kring mig och mina djur. :crazy:
 
Särskilt roligt kan jag inte påstå att det är...ska väl ta och ringa runt lite och höra vad jag kan göra åt saken...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 129
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Lite inspirerad av tråden ang brukshundsägare och frågan vad hundarna gör "resten av tiden" blev jag lite nyfiken på hur allas dagar ser...
2
Svar
35
· Visningar
6 126
Övr. Hund Jag och min sambo har länge pratat om att skaffa en hundvalp och nu har båda våra liv gjort det möjligt. Det lär inte ske förrän till...
Svar
11
· Visningar
1 977
Senast: Aningsfull
·
Övr. Hund Det är lite kaos och katastrof här, för att uttrycka det milt. Jag har ju innan varit synnerligen priveligerad med hundvakt, så vovve...
2
Svar
21
· Visningar
4 967
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp