Ha lite förståelse för din veterinär

Att vara hästveterinär är världens bästa jobb, tycker Ridsports gästkrönikör Axel Wallman. Men han ställer sig också frågan varför det är så få som vill arbeta som detta? Med risk att bli anmälda och med många okunniga hästägare har utmaningarna ökat. Axel Wallman uppmanar därför alla att vara rädda om sin veterinär.
 
Jag tänker att detta är relevant i flera professioner tex lärarkåren vittnar om vårdnadshavare som kräver feedback i orimlig omfattning, vill förhandla sitt barns betyg, hotar etc. Utbildningarna bör utvecklas så att de innefattar verktyg och strategier för att hantera vårdnadshavare/kunder/människor.
 
Jag tänker att detta är relevant i flera professioner tex lärarkåren vittnar om vårdnadshavare som kräver feedback i orimlig omfattning, vill förhandla sitt barns betyg, hotar etc. Utbildningarna bör utvecklas så att de innefattar verktyg och strategier för att hantera vårdnadshavare/kunder/människor.
Eller så lär folk hur det ska bete sig på ett trevligt och normalt sätt ;)
 
Håller med @Dopy . Att bara få den som blir utsatt att ändra sig, är kontraproduktivt. Självklart ska man få sån utbildning, men att göra nått åt idioten är också behövligt.
 
Eller så lär folk hur det ska bete sig på ett trevligt och normalt sätt ;)
Det är självklart bra att uppmärksamma alla på att det är ett problem men jag tror också att varje yrkeskår behöver rustas för det samhälle som vi alla har format, ett samhälle där du ser dig som en kund och kräver därefter.
 
Jag hade önskat att fler veterinärer även lyssnar på dom som faktiskt också känner sina djur bäst. Att inte alla hästar följer boken så att säga och reagerar olika på olika skador osv. Och att dom inte bara viftar bort det man säger.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 348
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Bison
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 039
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp