Ha roligt med häst på "boxvila"?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare lolouice
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 4 068
Sv: Ha roligt med häst på "boxvila"?

marijaa skrev:
Morätterna blev stenfrusna i stallet i natt så han hade faktiskt lämnat en...

Nej men gav han upp *S* min lilla kunde möjligtsvis ge upp så länge det tog att stopa ner näsan i höet och ta en tugga innan hon försökte igen. Men sen så ärhon en godisråtta med :p

hahaha det där med morötter mm i snöre var riktigt roligt! ska prova idag på min häst, man borde väll kunna sätta upp grönsakerna om man precis som du gör ett hål i dom men trär igenom ett snöre och avslutar med en hård knut precis under tex moroten?? då blir det ju en knut kvar på repet bara..

Jag gjorde något liknande först men fick "skäll" av veterinären som sa att risken finns att balsnöret hamnar mellan tänderna och fastnar pga knuten (annars glider det ju bara rakt genom). Risken är väl inte överhängande men jag hittade ett annat sätt jag tyckte fungerade så jag gjorde så istället :)

hm.. men då kan ju nästan allt fastna!
Jag gjorde ett hål och knut. Men idag hade jag inga morötter med hål så då gjorde jag typ.. svårt att förklara.. en ögla och så någonting runt moroten! =D det funkade bra utan knut alls.
=D

Va kul att ni har så många tips. Synd att min häst sluppit ut från sin boxvila. :d Han hade väldigt tråkigt på slutet. han stod inne sex veckor pga att han blev opererad för sand kolik. Så i början var han mest trött och hade väldigt ont eftersom de tillstötte komplikationer.
:bump:

håller med! det är kul med alla tips och så.. för det behövs verkligen.. hästen gillade det verkligen.

:rofl:

:bow: , till den som tipsade det där om att hänga upp morötter i taket!! Min uttråkade unghäst fick något att fundera på!:idea:

El Karisma skrev:
:bow: , till den som tipsade det där om att hänga upp morötter i taket!! Min uttråkade unghäst fick något att fundera på!:idea:

Det tipset är skitbra!! =D

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 193
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 775
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 590
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 918
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025