Hackamore bilder önskas!

RIA

Trådstartare
jag vill se bilder på era hackamore när de sitter på hästen, även sidepull å andra bettlösa träns :)

kom igen nu :banana:

Å kom ihåg, inga copyrightbilder (förutom dina egna så klart)!!

Sv: Hackamore bilder önskas!

är det ingen som har bild på sin pålle med hackamore på? :eek:

jag får väl ta en bild själv imorgon å lägga in :D

Jag har provat hackamore, men har inga bilder på det. Har ett eget sidepull iaf, så här sitter det på min häst:

14524641.jpg

Edit: Så här ser det ut utan nosludd: http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_17/03930000-03939999/640x480/3939414.jpg

Senast ändrad:

Jag rider både med hackamore, sidepull, grimma, remontgrimma m.m. :p
Har dock bara bild på mina hackamore... har dem på tradionellt sätt; 2 fingrar nedanför kindbenet fast lite lösare än 45 grader svinkel på skänklarna:)
17990549.jpg

17990684.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Ska genast ta bilder på tanten i sitt hackamore i morrn. Hon älskar det!! :D

Detta är ett amerikanskt Sleister Hackamore, väldigt lättskott och bekvämt for hästen inga skavsar.
2154105343_9fb93a2160_o.jpg

Har användt detta i flera ar, har dessutom ett speciellt träns till det sa att det inte hänger for langt ner.

Finns nog redan sånna här trådar. Men jag kan visa ändå :D
16211019.jpg

Här har du en bild på en hemmagjord Monty Roberts-grimma. Den funkar ungefär som ett sidepull fast lite lösare. Jag använder också hackamore men tycker denna varianten är mkt mildare.

kan du inte fixa en närbild på det? är intresserad av att se hur det är "uppbyggt" :)

hur verkar det på hästen?
ser ut som om skänkeln bara blir en förlängning av tygeln?

Kl.
Red på det skarpare för hästen har stålnacke och det blev rent ut sagt livsfarligt att rida annat än i skritt med ponnyhack på honom.

10776047.jpg

12133982.jpg

Brett läder over nosryggen, platt kedja under. Skänklarna är ganska langa. Kedjan gar att sättas mycket kortare och da blir det väldigt skarpt.
Bilden kanske inte är sa varst bra eftersom vi bara hade gjort drygt 10 kilometer pa en 60 kilometers rytt och mitt sto är ganska pigg pa att ga fort. Det är samma bild som min profilbild här vid sidan, vi hade full fart uppfor en backe da det togs. Jag kan halla henne bra med detta hackamore och har aldrig fatt nagra "märken" pa henne efter en ritt. Tycker de engelska hackamoren är for flimsiga och de tyska väldigt "vassa" over nosryggen om man inte sätter nagot skydd pa dem.

Den till vänster har en rahuds klädd nosdel och som jag haller med dig om att den ser mera skarp ut. Har dock bara använt den med den breda läderbiten over nosryggen och den fungerar bra. Vill nog inte använda den skarpare modellen själv.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den... 2
Svar
20
· Visningar
2 245
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025