miamiSwing

Trådstartare
kan nån beskriva skillnaden på ett "stor häst hackamore" och ett ponny hackamore?? :rofl:
Typ starkheten osv,

Sv: hackamore

Eftersom "stor häst" hackamore har längre skänklar blir det ett skarpare tryck.
Ponny hackamore är rätt milt.

Sätter man "stor häst" hackamore för långt ner på nosryggen på hästen så kan man faktiskt knäcka nosryggen.
Det går dock inte med det milda, då det oftast bara är av läder.

Okej. tack så jätte mycket för svar. har du nån bild på hur det sak sitta? jag hade inte tänkt använda de är mest nyfiken då det är en från ett stall ja bruka va i som har de. o de tycker ja sitter långt ner!

Hackamoret ska sitta på det bredaste stället på nosryggen, sätt tummen på ena sidan och pekfingret på andra och dra längst ner med nosryggen så känner du vart det bredaste är!.

Liknande trådar

Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 613
Senast: Badger
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 912
Senast: Görel
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i... 2
Svar
27
· Visningar
2 804
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka