L

Limpan

Är det någon som vet om det finns hackamorebett till shettisar? Min ena är så känslig i munnen, så det vore kanske skönt för honom att ha något annat bett. Har provat många olika men inte funnit något som passar honom riktigt bra..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hackamore

Varför vill du ha just hackamore? Prova ett sidepull, kanske? Borde vara lättare att hitta i mini-storlekar.
 
Sv: Hackamore

Sidepull, man kan även splitsa själv om det behövs. Hackamore är inte min favorit blöand de bettlösa alternativen. Eller varför inte en riktig kapson, man kan köpa ett löst nosjärn och montera på en lös nosgrimma själv, den kan du forma helt efter hästens nos. Repgrimma funkar också aldelles utmärkt på lydiga hästar!
 

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 851
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 002
Senast: Bri
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 038
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag har ett halvblod som passar perfekt i stl 145 HW Rambo Original med v-knäppning (Supreme fungerar också, i alla fall på äldre...
Svar
11
· Visningar
515
Senast: Lemeie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp