K
Krulidut
Funderar på att börja rida på hack, min dam är ganska stark på bett och trivdes innan på pelhamet men nu trivs hon inte på nått bett
ska ta ut tandläkarn nu när lönen börjar komma.
Har innan ridit på grimma och det har hon gillat bäst men grimma sitter inte så bra tyvärr.
Jag tror att hon skulle tycka om hack dels för att hon tivdes så UTOM ordenkligt på pelhamet innan. (Hon har aldrig jobbat så bra, jag red mycket bättre för jag kände att hon lyssnade och kunde då få upp min blick och helan sitsen blev bättre)
Nu några dagar har nått vart galet, när jag gör halt eller ber henne om att samla sig lite så drar hon tygeln ur min VÄNSTRA hand och kollar på mig på min HÖGRA sida alltid. Jag drog inte över henne s¨å hon kolalde rakt fram utan red runt och trodde att hon gjorde så för att hennes förra ryttare klappade henne alltid när hon gjorde så. men LIXSOM i traven ska inte hästen göra så.
Hon gör inte så när jag rider i grimma.
Dock blir ju inte arbetet i grimma så där suuuper seriöst.
Är därför rädd att hon ska jobba lika oseriöst på annat bettlöst
Hack har ju skänklarna så det blri ju heeeelt annorlunda, skulle rida på halvlånga tyglar då.
Hacket liknar ju (elelr borde) pelhamet.
ÅSIKTER
Har innan ridit på grimma och det har hon gillat bäst men grimma sitter inte så bra tyvärr.
Jag tror att hon skulle tycka om hack dels för att hon tivdes så UTOM ordenkligt på pelhamet innan. (Hon har aldrig jobbat så bra, jag red mycket bättre för jag kände att hon lyssnade och kunde då få upp min blick och helan sitsen blev bättre)
Nu några dagar har nått vart galet, när jag gör halt eller ber henne om att samla sig lite så drar hon tygeln ur min VÄNSTRA hand och kollar på mig på min HÖGRA sida alltid. Jag drog inte över henne s¨å hon kolalde rakt fram utan red runt och trodde att hon gjorde så för att hennes förra ryttare klappade henne alltid när hon gjorde så. men LIXSOM i traven ska inte hästen göra så.
Hon gör inte så när jag rider i grimma.
Dock blir ju inte arbetet i grimma så där suuuper seriöst.
Är därför rädd att hon ska jobba lika oseriöst på annat bettlöst
Hacket liknar ju (elelr borde) pelhamet.
ÅSIKTER