Hackamoret sitter för lågt..

T

Thuja

det har jag förstått efter allas bra bilder och förklaringar. :)
Men hur får man det att sitta högre? Sidstyckena är på hålet längst inne o själva hacket är lagom spännt (ca 1,5 finger emmellan) Måste man göra fler hål i sidstycket eller hur gör man?
:rofl:
 
Det brukar vara ett problem att sidostyckena är för långa. Själv har jag ett väldigt litet cob träns som jag ändå har fått göra extra hål i. Det är nog ända lösningen tyvärr. :crazy:
 
Har du inga sidostycken från ett mindre träns som du kan använda? :idea:
 
Provade med det och det gick lite bättre (*L* fast den andra pållan blir välinte överlycklig eftersom hon får ett lite för stort träns- å andra sidan rids hon inte dagligen och dessutom tuffar hon mest i skogen..)
Tack för tipset!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 172
Senast: __sofia__
·
Träning Hej! Undrar om någon sitter inne på bra tips eller råd på hur man kan planera en hopplektion för en grupp barn som är väldigt spretig i...
Svar
5
· Visningar
1 154
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 285
Senast: QueenLilith
·
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 187
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp