Hackamoreträns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare attila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 879
A

attila

Vet att Dyon har specialsidostycken med en extra käkrem som man kan köpa löst. Men det förutsätter väl att man redan har ett Dyonträns, eller?

Finns det några andra som har den här funktionen på sina träns? Tycker att det verkar så väldigt smart, men är inte sugen på att köpa ett träns för 2000 o sen sidostycken för X antal kronor utöver det.

Sv: Hackamoreträns?

Sidostyckena från Dyòn passar alla träns om de nu inte har överdrivet breda remmar.

Varför specialträns?

Jag har alltid haft mina vanliga träns. Ev behövt köpa träns i mindre strl för att få kortare sid stycken.

Behövs o behövs....tycker bara att det verkar smart. Måste ju bli lite stabilare. Pannband o käkrem " behövs" ju inte heller egentligen (till vanligt bett då), men man har det ändå för stabilitetens skull.

Tack för svar, då kan jag alltså leta upp sådana sidostycken utan att köpa tränset!

Fast sitter det rätt är det stabilt nog.
För mig är det bara slöseri med pengar.
Pannband har jag bara för att det är snyggt o käkrem för att tränset förhoppningsvis ska sitta kvar när jag åker av.
På min förra häst hade jag bara stigrem till hacket o det satt superstadigt.

Jo jag rider ju med det utan problem, så visst sitter det tillräckligt stabilt. Men man måste ju prova!!

Förutsatt att hästen har ett någorlunda avlångt ansikte....... annars behövs det en extra rem runt undersidan av käken.... och hellre det än att sidstyckena är farligt nära ögonen.....

Jag köpte en storlek mindre i träns till min häst för att hackamoret skulle sitta bra. Sedan bytte jag ut tyglarna och pannbandet så det blev rätt storlek. Nosgrimman behöver man ju ändå inte till hackamoret :) Kanske lite omständigt, men det blev himlans bra i slutänden! :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 422
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Jeps
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 384
Senast: mamman
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 697
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka