Hälla i B-vitamin och lusern i betfor?

S

sophiiia

Hej!
Jag undrar hur ni ger era hästar flytande B-vitamin? (Jag vet att det är en himla diskussion om denna B-vitamin men det är inte det som det handlar om nu :) )
Utan jag undrar helt enkelt hur man lättast kan utfodra det. I mitt stall så gör vi i ordning mathinkar, annars hade jag bara hällt i det i krubban över resten av kraftfodret när jag fodrar själv, men nu måste jag alltså fixa det i förväg.
Känns inte så kul att hälla det direkt i krubban utan kraftfoder heller...
Så jag funderar på om jag kan hälla i det i den uppblöta betforn?? Eller blir det nåt konstigt då som man inte tänker på...?

Likadant undrar jag med lusern i pelletsform. Det ska ju blötas. Men hur länge och hur mycket? Kan man blanda det med betfor också??

Jättetacksam för svar!
Mvh Sophia
 
Sv: Hälla i B-vitamin och lusern i betfor?

jag lägger Lusern, betfor, havre o b-vitaminer i samma hink åt mina hästar o alla 10 lever än. Så gör även min stallpolare
 
Sv: Hälla i B-vitamin och lusern i betfor?

jag görlikadant. blandar mitt på morgonen å låter de stå å suga åt sej till på kvällen å alla mina lever fortafarne också. å vet flera som gör likadant,.
 
Sv: Hälla i B-vitamin och lusern i betfor?

Blandar oxå.

Delar dock upp det på två givor så det inte blir för mkt på en ggn. Men det beror ju lite på vilken mängd med kraft du ger
 
Sv: Hälla i B-vitamin och lusern i betfor?

jag ger det direkt i krubban utan ngt annat och han älskar det! ser det typ som godis.. :P
 

Liknande trådar

M
Foder & Strö Har tänkt ge pålle flytande B-vitamin men eftersom jag inte gett det förut så blev jag lite tveksam när jag läste på flaskan att det är...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: MisterLillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp