Bukefalos 28 år!

Hälp eller råd, snälla!!

H

hulda81

Behöver råd!!!!!!!!
Jag har en katt som varit bortsprungen i ett par dagar kommit hem nu, men ligger gömd under min grannes hus och vägrar komma fram till mig. Jag har försökt att få tag i honom men har springer bara och gömmer sig på helt omöjliga ställen att få tag i han.....Har lockat med alla delikatesser en katt kan gilla hjälper inte har lagt dit hans favorit filt till han nu om doften kanske kan hjälpa eller känna han trygg????
Snälla hjälp mig!!!
 
Sv: Hälp eller råd, snälla!!

Katten kan vara skadad då det är vanligt att de går undan och gömmer sig isf men den kan även "bara" vara chockad av något trauma, hoppas på det sista.
Filten var en bra idé att lägga ut. Du kan även ringa kommunen och fråga om du kan få låna fällor att sätta ut för att fånga honom i, tror det är grävlingsfällor eller liknande man kan använda men är ej säker. Även närliggande katthem kan ha sådana till förfogande då vissa brukar ägna sig åt att fånga in skygga hemlösingar.
Annars så brukar katter känna sig som tryggast i skymningen/gryningen så att gå ut och ropa då kan vara en idé. Hur länge har han legat där?
Hoppas att det ordnar sig!
 
Sv: Hälp eller råd, snälla!!

Hej!
Han försvann på nyårsdagen och var borta.....dök upp under grannens hus i måndags, han har tatt sig dit för vi har letat där tidigare och ej funit honom och så i måndgs var de spår i snön och jag fick tag i han i måndags för då kunde jag lock fram han med mat men han blev helt hysterisk när jag höll fast honom och han slet sig och sprang och gömde sig där de ej gick att få tag i honom...
Han verkar fysiskt okej och kan ej se något på honom. Men han har alltid varit lite nervös av sig och är inte den katten som går fram till någon annan människa eller barn.
Har vart i kontakt med kommunen om infågningsfälla men de har inte det....får väl försöka kontakta någon närliggande kommun.
När man ropar till honom så svara han på tilltal ibland men bara när detär helt lugnt och tyst här. Jag vet inte om att vänta ut honom heller är så bra?!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 544
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 344
Senast: Hermelin
·
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 293
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 979
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp