Hälseneinflammation, vad göra?

Idas

Trådstartare
Har efter en fjällvandring dragit på mig en hälsinneinflammation som pågått i två veckor ungefär. Trodde det skulle ge med sig av sig själv men efter två dagar på jobbet i dåliga skor är hälsenan nu alldeles svullen och dessutom knarrar den :eek:

Har köpt Voltaren som jag ska smörja på och se om det blir bättre, men finns det något annat man kan göra?
 
Börja med att skaffa ett par vettiga skor att ha på jobbet.

Har du varit till vårdcentralen och fått senan undersökt? OM inte, börja där och se vilka råd du får där...
 
Linementera ordentligt med "hästlinement" varje kväll och dra en ullstrumpa över. fungerar utmärkt här så fort jag får en varning, vilket händer till o från. om man tror på alternativbehandling så skulle jag prova Arnica.
 
Vet inte om jag vågar rekommendera det, men när jag hade liknande så fick jag tipset att göra rejält med tåhävningar. Det fungerade faktiskt, även fast det kändes helt snett.
 
Åh, här hänger jag på och tar till mig lite tips.
För två veckor sedan fick jag en ordentlig smäll på hälsenan och fick ont på både hälsenan där smällen tog (såklart) och sedan uppe i vaden (ungefär mitt i, gissar att det är muskelfästet). Haltade runt ett par dagar men sedan gick det över. Nu börjar det dock göra ont igen :(
 
Uppdaterar denna tråd med att jag var hos naprapaten idag som gjorde akupunktur, gav värmeelstötar och gjorde laser på min stackars hälsena! Har även fått i uppgift att göra mängder av tåhävningar varje dag som tydligen ska hjälpa i längden, precis som Gabbi skrev här ovan.
Han berättade att det är svårt att bli av med problemen om man inte gör något åt dem så gå och kolla upp era hälsenor gott folk :)
 

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
561
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 618
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 942
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
434
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp