Bukefalos 27 år!

hälta som sitter i hovbenet?

F

furuskär

Min pålla har varit halt (syns i trav ej i skritt) på höger fram sedan tre veckor tillbaka. vi var på klinik och när hon sprutade hovbenet försvann hältan nästan helt. röntgen visade ingenting. hon är inte varm och inte svullen. ingen hovböld hittades. fick antiinflammatoriskt i fem dagar och har nu stått i liten sjukhage. vi skall tillbaka på måndag för kontroll.

Är det ngn som haft liknande problem?? :confused: :confused: :( :cry:

P

positivapuh

Låter som det skulle kunna vara en hovledsinflammation.

M

Marshal

Sv: hälta som sitter i hovbenet?

Hej,
ja, det bör ju vara en hovledsinflammation och det har jag haft på min ena häst. Blev precis som din sprutad och sen butta i 10 dgg.
Sen frisk!
Vad blev din häst sprutad med?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
2 879
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
16 946
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 358
Senast: Fibusen
·
Hästvård I början av december förra året visade min häst en mindre hälta på höger fram i endast höger volt på hårt underlag. Inga...
Svar
4
· Visningar
1 764
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hjärntumör eller dyl?
  • Föl 2023