Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

hälta som sitter i hovbenet?

F

furuskär

Min pålla har varit halt (syns i trav ej i skritt) på höger fram sedan tre veckor tillbaka. vi var på klinik och när hon sprutade hovbenet försvann hältan nästan helt. röntgen visade ingenting. hon är inte varm och inte svullen. ingen hovböld hittades. fick antiinflammatoriskt i fem dagar och har nu stått i liten sjukhage. vi skall tillbaka på måndag för kontroll.

Är det ngn som haft liknande problem?? :confused: :confused: :( :cry:

M

Marshal

Sv: hälta som sitter i hovbenet?

Hej,
ja, det bör ju vara en hovledsinflammation och det har jag haft på min ena häst. Blev precis som din sprutad och sen butta i 10 dgg.
Sen frisk!
Vad blev din häst sprutad med?

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6108 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
1 085
Hästvård Har en 1 årshingst som blev halt för ett par månader sedan. Han har blivit grundligt undersökt på klinik hos veterinär med...
Svar
18
· Visningar
1 700
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
1 993
Hästvård Har en liten fundering. Min häst är tidigare behandlad för en blödning i gaffelbandet v.fram och har stått i sjukhage i snart 2 månader...
Svar
2
· Visningar
575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CXXXII
  • Trädgård 2021, del 3
  • Sommarbokbingo 2021

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar