Hämtar ny familjemedlem ikväll!

Carolininen

Trådstartare
Nu har vi hittat rätt valp äntligen!
Vi bestämde ju oss för att vår nästa ras skulle bli Staffordshire bullterrier och efter ihärdigt letande,ringande och mailande för att lära oss hur vi ska hitta en bra valp så har vi nu äntligen hittat en liten en från en uppfödare som verkligen verkar passa oss.:d

Men guuud vad nervös jag är!
Tänk om valpen inte alls passar in hos oss? Vi kanske har gjort en total felbedömning! Rasen är ju helt ny för oss...
Vi har haft det så lätt med vår nuffe Akilles, han är den perfekta hunden. Tänk om den här blir ett monster:eek:
Tänk om Akilles känner sig åsidosatt när det kommer en liten som kräver uppmärksamhet?

Vi ska köra och hämta honom i eftermiddag och har bara sett honom på bild än så länge så det har varit svårt att komma på något bra namn. Någon som har ett bra förslag till en liten staffehane?
Vi är mest inne på Charlie eller Nelson.
 
Sv: Hämtar ny familjemedlem ikväll!

Åh, vad mysigt! Tror det kommer gå jättebra! Tyvärr har jag ingen erfarenhet av att ta hem en ny valp när man redan har en hund men det känns ju som om de flesta hundar verkar acceptera valpar bra.

Nelson är ju ett jättefint namn tycker jag. Synd att eran andra hund heter Akilles annars skulle ju det vara ett alldeles förträffligt namn på en staffe ;)
Vad blir det för färg?

Lycka till nu!

(och du måste bara lägga in några bilder sedan, finns det något sötare än staffevalpar?)
 
Sv: Hämtar ny familjemedlem ikväll!

Här kommer en hälsning från min lille korv, såhär såg hon ut för snart ett år sedan. Åtta veckor gammal :)

4233_85849938542_601398542_1879104_7160356_n.jpg
 
Sv: Hämtar ny familjemedlem ikväll!

Naaw! Hon är ju som vårt lilla knyte. Fast han är fortfarande betydligt mindre.
Han är svartbrindle med vita tecken. Jag slänger in en bild så fort han är stilla tillräckligt länge:)
Mötet med Akilles gick som förväntat väldigt bra. Han är lagom intresserad av den lille.
Du som har kommit betydligt längre har kanske något råd till oss som är nybörjare på Staffe?
Vi har bra stöd i uppfödaren men det är alltid kul att höra om andras upplevelser!
Namnet är fortfarande inte helt bestämt:eek:
 
Sv: Hämtar ny familjemedlem ikväll!

Åh, vad kul med brindle! Det är absolut en av de finaste färgerna tycker jag ;)

Nu tror ju jag att det skiftar mycket från individ till individ men jag kan ju ändå berätta lite om hur det har varit med min.
Jag tycker att hon anpassade sig väldigt snabbt hemma hos oss och gnällde inte alls mycket den första natten utan mamma och syskon. Eftersom jag har häst så fick hon följa med ut dit ganska snart och det var inte heller några problem, i och med det har hon fått träffa många andra hundar redan som riktigt liten (efter 12 veckors vacc) och det har alltid gått lika bra som det fortfarande gör.
Jag har turen att ha en kompis med en rottweiler tik som har gjort ett jättebra fostringsjobb!

Sedan är hon ju som många andra staffar tror jag väldigt människokär och älskar barn, det i sin tur kan ju leda till att dom blir lite för ivriga när dom ska hälsa på någon människa eller barn och råkar nafsa till eller putta omkull.
Så i början fick jag vara ganska försiktig och lite hård när det gällde möte med människor, dom vill ju så väl men med sådär små vassa tänder kan det lät bli tråkiga händelser.. Speciellt en liten staffe som kanske inte ibland har riktig koll på hur starka dom egentligen är.

Min staffe har också varit väldigt "mammig" och det tog lång tid att vänja henne vid att vara ensam, hon skällde, gnällde och bet sönder saker de första gångerna. Nu vid 12 månader är hon fortfarande inte riktigt tillfreds med att vara själv men det går bättre och oftast går hon bara o lägger sig o sover. Men jag har fått lära mig att staffar har extra svårt med att bli lämnade själva och att man ska vara försiktig med det under det första året.

vad gäller lydnad osv så har det gått bra, men ganska tuff har man fått vara när det gäller att inte dra i kopplet tex då hon blir ivrig så himla lätt! men vi gick på valpkurs och där skötte hon sig jättebra :)

En tråkig sak är väl också att man har fått höra en del tråkiga kommentarer från okunniga människor som tror att de skulle vara farliga, då de har det där kamphunds-utseendet men överlag har jag mest fått positiva reaktioner! De flesta tycker att det är en jättetrevlig och snäll hund!

Långt det blev. Hoppas det gav dig någonting i alla fall :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har hittat två passande valpkullar från en ras som jag har varit intresserad av ganska länge men som är väldigt ovanlig. Problemet...
Svar
17
· Visningar
2 315
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 938
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 149
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jahopp. Ponny-:devil: reste sig, högt. Jag hann tänka "helvete nu slår vi över", sedan åkte jag av bakåt medans ponny-:devil: landade...
Svar
18
· Visningar
2 299
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp