Bukefalos 28 år!

Hängbukskatt? Och skrikkatt?

Aliide

Trådstartare
Nu börjar jag undra. Mina två hanar (innekatter) har börjat få hängmage. Ingen av de båda är överviktiga, men ändå hänger det som en tygpåse under magen på dom. Vad är detta? hur får man bort det?

Min ena katt har börjat jama super högt. Han är 6 månader, men jag har börjat undra om könsmognaden är på gång. Han låter otroligt mörkt och djup.. :eek:
 
Påsarna får du inte bort. Många katter får det bara. Det sägs att det är en rest från när katterna var ökendjur och behövde ett ställe att använda som vattenreserv.

Jamet låter som könsmognad, ja.

mandalaki
 
Jupp, han ropar på flickor...
Kastrera innan han börjar strila och ha sig... :crazy:
Om de är lika gamla kan du gott kastrera den andra samtidigt, de är absolut gamla nog för det.

Hängmage har de flesta, litegrann iaf, se bara upp så det inte blir övervikt av det, själva "hänget" går inte att banta bort.
 
Ånej! :P

Jag är en helt "ny" kattmänniska.. och många av mina vänner kastrerade katterna när det var runt 9 månader. Så jag anser väl att mina är lite för unga.

Ne dom är inte alls överviktiga.. det är bara den där jävlans påsen som hänger, den är som en påse av löst skinn.
 
Det har hänt att hankatter blivit könsmogna vid fyra månader, även om det är mindre vanligt...
Det är absolut ingen fara att kastrera nu, de små har bra läkkött och verkar hämta sig fortare än vuxna katter.
 
Rätt ålder är individuellt, men 6 mån. tycker jag låter lagom. Då har katten hunnit bli könsmogen, men den har - förhoppningsvis - ännu inte börjat strila. Min kise kastrerades när han var 5 mån.
 
kastrat han katt får påse,även inne katter får den påsen,min haqr det,men han för att han är kastrat.

man kan operera bort det,men ambefalles ej,det är inte nödvendigt ( typ skönnhets operasjon.)
påsen kan inte fås bort och är inte farlig
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har en honkatt som bara är 5 månader. Hon är innekatt just nu i en stor villa. Tanken är att hon ska få gå ut om några månader, (kommer...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
12 527
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 017
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Har en 11 månaders bondkatt som varit inne hela livet. Steriliserad hane. Nu har han fått börja komma ut i koppel och älskar det. Så...
Svar
1
· Visningar
849
Senast: skiesabove
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 175
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp