Härlig dag!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Solen har värmt skönt idag och jag har haft hålligång från morgon till kväll. Jag somnar nog ovaggad ikväll.

På förmiddagen var det hopptävling på ridklubben igen. Hästen var pigg och glad och tyckte att hoppning var exakt vad hon ville ägna sig åt idag. :D Hon bara sög tag i hindren när jag styrde mot dem. Själv lyckades jag komma ihåg båda banorna också :) Första klassen var en clear round på 70 cm och där blev det felfritt. I andra klassen på 80 cm rev vi ett hinder. Det var ett hinder som vi kom väldigt fel på och hon hoppade jättetokigt så jag var inte alls långt ifrån att åka av men landade i sadeln trots allt. Det var definitivt inte det mest graciösa som skådats och jag landade rätt illa i sadeln och slog mig i "underredet". Aj som F-N! Jag tappade en stigbygel på kuppen och eftersom jag inte tänkte fortsätta utan stigbygel saktade jag av ett slag så jag fick fatt på den, sedan var det bara att gasa och hoppa klart.

På eftermiddagen åkte jag till stan och trampade runt där i några timmar innan jag åkte hem och tog ett pass löpträning. När jag var klar med det sken solen fortfarande så jag ägnade en dryg timme åt ogräsrensing. Jag känner mig nöjd och glad över dagen. Nu skulle jag bara behöva göra lite cupcakes för jag har lovat ridgruppen i morgon att bjuda på det. De är jättegoda och innehåller bara nyttigheter med bl.a. dadlar, mandlar, nötter o.s.v.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår skulle jag till tandläkaren igen. Det var tredje gången nu på kort tid. Vid de två första besöken har jag inte varit så nervös...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp