häst kastar med huvudet

ja märkte för ett litet tag sen att min häst kastar med huvudet vid trav. (vilar nu). hon har sett pigg å fräsch/ren ut annars å även vid longering.
har försökt komma iväg till veterinärstation men tyvärr går inte mitt sto på släpet :/. så nu letar ja istället efter en veterinär som kan komma ut.
Min fråga är egentligen om nån varit med om att en häst varit fräsch vid longering men kastat med huvudet vid trav. vad var de för fel då?




ja är medveten om att de istortsett kan vara vad som helst å att de bästa vore att åka in med henne. med som hon är nu så går det inte. lasttränar så hoppsan på å kunna åka in senare.
Min häst kastade med huvudet galet i galoppfattningar, ibland i traven. Det var ryttarfel helt enkelt. Det tog ett tag innan jag lärde mig rida honom. En bra tränare löste våra problem.
 
Jag kände en häst som fick ägg i munnen, han fick såklart ont i munnen, och han svullnade även vid öronen så att han blev öm, med mjuk stoppning på nackstycket kunde han iaf ha tränset på sig. Han blev helt bra så småningom.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 308
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Cattis_E
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 250
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 482
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp