Bukefalos 28 år!

Häst lämnades i box - omhändertogs

(Arbetarbladet)
En hästägare från Älvkarleby kommun har fått sin häst omedelbart omhändertagen. Den var i juli i år som Länsstyrelsen fick en anmälan om en häst som stått utan daglig tillsyn av sin ägare i cirka en månad. Enligt anmälaren så hade ägaren sagt upp boxplatsen hos denne utan att flytta sin...

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Häst lämnades i box - omhändertogs

Det har ju varit några trådar om just lämnade hästar utan att man fått kontakt med ägaren. Nu kanske man kan får hjälp tidigare än man trott. Eller blir det olika i olika län?
 
Sv: Häst lämnades i box - omhändertogs

Det beror väl hur kontraktet är utformat.

Men är det bara boxhyra = inget ansvar för stallägaren.

Är box med service uppsagd el obetald en period (med påminnelser etc) så lär det väl gå att få hjälp när ansvaret för service kan anses vara upphävt ( beroende på hur lagen tolkas skulle jag gissa!)
 
Sv: Häst lämnades i box - omhändertogs

Vilket kontrakt skulle ge rätt att stå kvar utan åtgärd? Bara nyfiken.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 193
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästvänner, jag behöver er hjälp! Ska försöka göra en lååång historia kort, för en månad sen kom ett sto med transportör som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
21 552
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 433
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 767
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp