häst skötar utbildningen

D

DalaTös

hur tar man den? måste man ta den på gymnasiet. Vill nämligen ut och jobba som skötare i tävlingstall efter gymnasiet!
 
Om du menar hästskötarexamen kan du ta den vid ex naturbruksskolorna när deras elever tar den examen, brukar va i april-maj tror jag. Du vänder dig till närmaste skola o anmäler dig, el hör om de ska ha ngn examen.

Om du vill gå ngn kurs/utbildning är det möjligt att Strömsholm har ngn sådan kurs, kolla deras hemsida.

Annars kan du vända dig till ngn person/ridskola, o höra om de har ngn kurs på g el om ngn kan hjälpa dig med sånt du bör läsa på/träna på.
 
(kopierar mitt svar från ÄU hit eftersom det är här tråden ska vara)

Menar du hästskötarexamen/diplomerad hästskötare?
Det provet kan du göra när som helst, du behöver inte ha läst någon speciell kurs för att få göra det. Däremot kan du behöva plugga mycket inför provet och många gymnasieutbildningar har ett mål att eleverna ska göra provet under tredje året.

Jag läste 300p-hästämnen på ind valet och i slutet av de kurserna kunde vi (om vi ville) göra provet. Jag gjorde inte det men 2 i gruppen gjorde det och klarade det.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik hej :D vi är 3 tjejer som ska dela på en häst när vi börjar gymnasiet om ett år (2 ska gå häst 1 ska gå hund) och vi ska göra en budget...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 108
Senast: Halcyon
·
Hundavel & Ras Hej är 16 men fyller 17 tänker skaffa mig en valp när jag blir 18 men vill hitta ett bra kennel nu. Bor i Norrbotten och går på ett...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Vovve
·
  • Artikel
Hästnyheter När ett stort brunt djur dök upp tvekade inte älgjägaren. Han sköt, och djuret föll dött ned. Men det visade sig vara en förrymd häst...
Svar
0
· Visningar
409
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Det behövs ingen särskild utbildning (jag läste medieprogrammet på gymnasiet och har en kandidatexamen i idrottsvetenskap). Jag vill...
2
Svar
24
· Visningar
1 927
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp