Hästägare riskerar djurförbud - igen

Sv: Hästägare riskerar djurförbud - igen

Jag skulle så gärna vilja veta dessa djurägares förklaringar, är de sura på tjatiga myndigheter? Tycker de att de kan sköta djuren? Eller hur fungerar sådana människor?????
 
Sv: Hästägare riskerar djurförbud - igen

Jag skulle så gärna vilja veta dessa djurägares förklaringar, är de sura på tjatiga myndigheter? Tycker de att de kan sköta djuren? Eller hur fungerar sådana människor?????
Det brukar vara en blandning (och några till oftast) De får påpekanden från myndigheterna, men de själva ser inte att de gör fel (eftersom de gjort på samma sätt i hundra år..) sedan blir de förbannade för att myndigheterna "lägger sig i" och ställer krav vilket ofta kostar pengar, och då vägrar de istället.
 
Sv: Hästägare riskerar djurförbud - igen

Varför inte helt anklet sälja djuren i sådana fall? Just folk som inte tar hand om sina djur/misshandlar dem har jag väldigt svårt att ens försöka förstå mig på...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 160
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Ja, varför skriver jag här egentligen? Jag har skrivit här tidigare och slutat flera gånger om, men så kommer jag tillbaks igen. Varför...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer inte håg varför jag blev medlem här men det var iallafall flera år sen. Och jag har tänkt lite på det idag och att bukefalos...
Svar
18
· Visningar
1 530
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 632
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp