Bukefalos 28 år!

Hästägaren måste betala

Såpass.
Så om både häst och bil varit på vanlig bilväg hade det varit annorlunda? Vad gäller då tex på en stallplan?
 
Inte mer än självklart enligt mig. Ska man som bilägare betala detta själv när någon skadar ens bil? Undrar hur häst ägaren tänkte här
 
Fast inte "någon" hästen anses fortfarande vara ett lantbruksdjur, du har inte strikt ansvar som hästägare, som du tex har som hundägare.
Fans en tråd här på Buke, ett par som kolliderat med en lösspringande travhäst på en vanlig väg, de fick inte ut en spänn i försäkring.
 
Precis. Skillnad då som i detta fallet där man medvetet tagit hästen till en plats där den är förbjuden att vistas.

Fast inte "någon" hästen anses fortfarande vara ett lantbruksdjur, du har inte strikt ansvar som hästägare, som du tex har som hundägare.
Fans en tråd här på Buke, ett par som kolliderat med en lösspringande travhäst på en vanlig väg, de fick inte ut en spänn i försäkring.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 598
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
621
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 489
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Hästnyheter Fotografera och märk dina prylar och ifrågasätt billiga begagnade prylar på nätet. Det är polisens uppmaning till hästägare i trakten...
Svar
0
· Visningar
657
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp