Hästar och barn

Sv: Hästar och barn

Mina hästar har dessutom fått bli flexibla. Utsläpp mellan 05.00-08.00 och insläpp mellan 20.00-23.00! Inga fasta tider här längre...
 
Sv: Hästar och barn

Jag har två barn (den äldsta blir 4 i höst och den lille är 1 år och 3 månader) och jag tyckte det var skitsvårt att kombinera stallskötseln med småttingar. Särskilt första året, ingen av mina har varit särskilt förtjust i att ligga i vagnen utan mest gallskrikigt. Sen när de blivit så stora så de suttit upp i vagnen har det gått bättre men bara korta stunder.
Så jag har valt att göra mestadels av stallsysslorna på kvällarna när sambon är hemma. Han brukar vara hemma efter kl 16 varje dag. Sen har han haft träningar två kvällar i veckan + match en kväll.
Använde sele/sjal vissa perioder och då gick det enklare men barnen har inte varit nöjda där i heller i vaket tillstånd.

Däremot har jag en kompis som har gjort alla stallsysslorna med bebben i vagnen, till och med ridit när den lille låg och sov i vagnen. Inget jag skulle göra.

Numera går det rätt bra för nu är den stora så stor så han fixar och donar en massa själv och den lille har fullt upp med att greja med saker och är rätt nöjd numera. Inte när han sitter i vagnen dock.
 
Sv: Hästar och barn

jag bor på egen gård med 4mån son och tio hästar(mina och min systers). min sambo jobbar både dagar o kvällar. min son är alltid med i stallet. ligger i barnvagnen när jag mockar och fixar. nu är jag ju mamma ledig så jag rider när sambon är hemma. jobbar han kväll åker han till jobbet klockan 13.00 så då rider jag på fm. jobbar han dagtid är han hemma vid 17.00 o då rider jag efter det.
jag morgonfodrar o släpper ut alla mornar innan sambon åker till jobbet. fodrningar i hagarna under dagarna följer sonen med på. insläpp på kvällarna sköter syrran då hon kommer hem från jobbet. jag tar vissa insläpp när sambon är hemma.
sedan har jag stor hjälp av att jag bor nära min mamma som hjälper till o ställer upp som barnvakt.:love:
 
Sv: Hästar och barn

Vi har en tom box med lite utrustning, täcken och en hög med leksaker där man kan stänga in barnen vid ex. in och utsläpp :idea:

Så har vi med löst det i stall där jag stått där det funnits småbarn. Antingen sover de i vagn , eller så leker de i tomma boxen (som vi ibland stängde när vi skulle ta in/ut lite opålitliga unhästar :o )
 
Sv: Hästar och barn

Jag är också ensam men visst finns hjälp inom räckhåll om det skulle köra ihop sig fullständigt. Min sambo är inte hästrädd och behöver jag hjälp med något så hjälper han givetvis till men som sagt, han jobbar mycket och finns därmed inte alltid hemma.
 
Sv: Hästar och barn

Många här som anser sig vara "ensamma" med sina stall men sen ändå har hjälp av många. Jag ÄR ensam med fem hästar och har en sambo som är hästrädd, så här är det inte så enkelt. Min lilla Ture är en vecka gammal och det är inte så lätt som jag trodde!! Nu går tre på bete men två står på stall, så de ska fodras och tas in/ut.

Gissa varför jag sitter vid datorn kl 5 en morgon? Måste passa på att släppa ut hästarna när bebis sover. :D Än så länge har jag en bebis som vägrar sova på annan plats än min famn, så vagn är inte att tänka på. Sambon duger inte heller, så jag får helt enkelt passa på att ta hästarna när det funkar. Häromkvällen gick jag och la mig halv nio och gick sen upp och tog in hästarna klockan elva när bebis somnat.

Jag är glad att jag inte har någon som måste ridas nu (två dräktiga och resten unghästar) det hade aldrig gått.

Summa summarum - är man helt ensam så är det inte så enkelt som det låter. Det beror helt på hur ens bebis är!

Fast jag tror inte att någon (utom möjligtvis du ;)) trodde det skulle vara enkelt med fem hästar och småbarn totalt själv! Stort Grattis till lille Ture! Det blir lite lättare när han blir lite större, en vecka är ju jättenytt!! Låt pappan vara tvungen att ta hand om honom, de kommer att fixa det tillsammans bara pappan får lära sig sina egna sätt att trösta etc. Lycka till!
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 259
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
737
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 160
Senast: Ridinglady
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 116
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp