Bukefalos 28 år!

Hästars respektive människors ålder

Lager

Trådstartare
22049948_10155689207466308_7112127690884408633_n.jpg



Som med alla tabeller ska den tas med en smula salt, men jag tyckte den var intressant! Kom upp i mitt flöde på fejjan... :)

Någon åsikt om den? Stämmer rätt bra / stämmer inte alls?
 
HAHA, jag tänker bara på en lite udda person som var hos oss och skulle provrida en häst, och lite besviket och bekymrat konstaterade att våra hästar, 11 resp. 13 år, ju var "ganska gamla". Jag skulle tippa att personen själv var runt 40, undrar om den kallar sig själv "ganska gammal" också? :D
 
Mm, såg att det var fel när du påpekade, men alltså skulle hon va ca 25, och visst, finns säkert såna 25åringar, men hon beter sig fortfarande som 7 för det mesta :o
 
Alltså tabeller som såna här ang jmf djur/människa avser främst i försök till översättning den fysiska statusen åldersmässigt på djuren i relation till människan.

Så hur de (eller människor vid x ålder osv) beter sig mentalt /utöver det är ju en annan sak - det går liksom inte att ens skapa någon "tabell" över . Eller finns det nån tabell jag missat hur människor utifrån x ålder "beter sig" ? :confused: :D
 
Senast ändrad:
Det där känns väldigt "ungt" räknat.
Jag har fått lära mig som följande:
Grovt sagt 15 årig häst = 50 årig människa, 30 årig häst = 100 årig människa.
Sen det "kombinerat" med 1 hästår = 3 människodito. (Nej, det går ju inte att kombinera helt eftersom 3*15=45 osv. men för åren däremellan ovan).
Enligt "min" modell skulle H.H alltså vara 51.5 år gammal nu, enligt modellen i TS ca. 47 år. (15.5 hästår).
 
Eller finns det nån tabell jag missat hur människor utifrån x ålder "beter sig" ? :confused: :D

Vi får göra en i bukeversion :D Jag har alltid undrat hur en ska bete sig, klä sig, ha intresse för osv. vid vissa åldrar så det kanske kan vara en hjälp för alla som är lika vilsna som jag :p
 

Liknande trådar

Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 254
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 797
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 124
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp